خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جوان کارآفرین ارمنی، با تدبیر و سرمایه گذاری، جان دوباره ای به کارخانه “کیان کرد” ملایر بخشید

آرا شاهوردیان، نماینده منتخب ارامنه شمال کشور: با وجود بحران اقتصادی حاکم بر اقتصاد جهانی،امروز شاهد فعالیت و شروع به کار خط تولید کارخانه “کیان کرد” در شهر ملایر هستیم که این نشان دهنده توانایی و اراده انجام طرح ها بدست نخبگان و جوانان ایرانی است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ طی مراسمی ویژه و با سرمایه گذاری های کارآفرین جوان ارمنی آرابو قازاریان، “کیان کرد” جان دوباره گرفت و به طور رسمی فعالیت تولید نخ لاستیک را از سر گرفته و به زودی ۱۲۰ نیروی کاربومی در این شرکت مشغول به کار می شوند.

در مراسم بازگشایی خط تولید ملزومات لاستیک کارخانه کیان کرد که در روز ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار شد، امام جمعه ملایر، نماینده دوره یازدهم ارامنه تهران و شمال کشور و همچنین نماینده دوره دهم و یازدهم ملایر سخنرانی کردند.

در این مراسم که به دعوت مدیر عامل و هیات مدیره شرکت برگزار می شد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ملایر، فرماندار، بخشدار و شهردار ملایر و معاونین، هرویک یاریجانیان رییس اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان و عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین، نمایندگان دوره دهم و یازدهم ملایرو مهندس آرابو قازاریان سهامدار عمده شرکت “کیان کرد” حضور داشتند.

آرا شاهوردیان، نماینده منتخب ارامنه شمال کشور با ابراز خرسندی از شروع فعالیت این مرکز تولیدی افزود: با وجود بحران اقتصادی حاکم بر اقتصاد جهانی، به خصوص تحریم‌های ظالمانه دولت ترامپ، امروز شاهد فعالیت و شروع به کار خط تولید کارخانه “کیان کرد” در شهر ملایر هستیم که این نشان دهنده توانایی و اراده انجام طرح ها بدست نخبگان و جوانان ایرانی است.

و ی در ادامه گفت: ارامنه همانند دوران دفاع مقدس که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند، امروز همچون گذشته پرافتخارشان شاهد حضورآنان در جبهه سازندگی و شکوفایی کشورمان هستیم که این امر بدون مشارکت و تعامل و همکاری میسر نمیشد. وی افزود: امروز نیز با همت و سرمایه گزاری کارآفرین جوان، مهندس قازاریان، شاهد راه اندازی مجدد این مجموعه در سالی که رهبر معظم “سال جهش تولید” نامگذاری کردند هستیم. سالی که معظم اله تاکید کرده اند که از تولید کنندگان حمایت کرده و مسئولین وظیفه دارند شرایط را برای انجام کارها هموار کنند.

محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز طی گفتگویی با اسنا گفت: با هدف به کارگیری صددرصدی از ظرفیت کارخانه «کیان‌کرد»، ‏رفع مشکل تأمین سرمایه در گردش این کارخانه در نشست نمایندگان ملایر و معاون نظارت ‏اقتصادی معاون اول رئیس جمهور صورت پذیرفت.‏

کیان کرد ملایر در سال های قبل برای ۳۰۰ نفر اشتغال زایی داشته که بعد از بازگشایی ۱۲۰ نیروی کار در این شرکت مشغول به کار می شوند. این کارخانه یکی از تولیدکنندگان مهم نخ لاستیک در کشور است.

یادآور می شود که از دو سال پیش مشکلاتی در زمینه جذب سرمایه در گردش برای شرکت کیان کرد ملایر ایجاد شد ‏و رفع مشکلات این شرکت و پیدا کردن راهکاری برای جذب تسهیلات و پرداخت معوقات حقوق ‏کارگران آن از دغدغه های مسئولان بود.‏

شرکت تولیدی کیان کرد که در ۲۲ کیلومتری جاده ملایر – اراک واقع شده، یکی از واحدهای بزرگ صنعتی ملایر با ظرفیت تولید سالیانه ۶۰۰۰ تن، نخستین تولیدکننده پارچه استخوان بندی تایر در ایران است که طی سال های گذشته با مشکلات مالی و سرمایه در گردش دست به گریبان بوده است. این واحد بزرگ صنعتی سال گذشته به علت مشکلات حقوقی و نبود سرمایه در گردش با بیش از ۲۰۰ کارگر تعطیل شد.

منبع آلیک
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.