خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعوت امام خمینی به برپایی روز قدس، دعوت به انسانیت بود

رئیس علمای اهل سنت عراق:

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق ضمن تأکید بر ابتکارعمل امام خمینی (ره) در گرامی‌داشت روز قدس، ایشان را مرجع تمامی شیعیان، سنیها، مسیحیان و پیروان ادیان دیگر دانست.

به گزارش ردنا (ادیان‌ نیوز)؛ «شیخ خالد الملا»، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق فراخوان امام خمینی (ره) برای برگزاری روز جهانی قدس با هدف متحد کردن مسلمانان را یک قضیه محوری دانست.

شیخ خالد الملا که روز سه‌شنبه طی ویدیو کنفرانسی در کنفرانس بین‌المللی «قدس شریف» به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز جهانی قدس سخنرانی می‌کرد، خواستار پاسداشت هرچه باشکوه‌تر این روز شد.

شیخ خالد الملا با اشاره به اینکه بحران کرونا مانع از برگزاری راهپیمایی مردمی در روز قدس شده است، گفت: «روز جهانی قدس از مهمترین روزهایی است که هرساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود. تظاهرات یکی از مهمترین برنامه ها برای احیای این روز جهانی است ولی تنها راه برای بیان احساسات مسلمان در این روز نیست».

الملا خاطرنشان ساخت: «روز جهانی قدس (روز بیداری اسلامی و انسانی) اتحاد و همبستگی مسلمانان را می طلبد و این امر فقط از طریق برگزاری تظاهرات نیست بلکه می‌توان از طریق رسانه ها فواید روز قدس و اهداف امام خمینی (ره) از این فراخوان را تبیین کرد».

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق اظهار داشت، امام خمینی (قدس سره شریف)، در اصطلاح فقهی، از مراجع شیعیان بودند ولی ایشان مرجع انسانیت برای تمامی شیعیان، سنیها، مسیحیان و پیروان ادیان دیگر نیز هستند.

وی تصریح کرد: «دعوت امام خمینی (ره) برای احیای جهانی این روز دعوت به انسانیت و ایمان به اسلام بود تا همگی این مساله را در ذهن بسپاریم و همگی متحد بشویم و قدرت، وحدت و انسجاممان درخصوص قضیه فلسطین را به رژیم غاصب اسرائیل گوشزد کنیم».

شیخ خالد الملا در ادامه افزود: «سکوت برخی ملتهای اسلامی، زاییده سیاست دولتهایشان است. متأسفانه بسیاری از این حاکمان سعی دارند تا در مقابل صهیونیست تسلیم شوند و به دنبال عادی سازی با این رژیم هستند».

وی در پایان سخنرانی اش، از تمامی مسلمانان و آزادگان جهان خواست در روز قدس از طریق شبکه های اجتماعی و فعالیت های رسانه ای در همگرایی و تعامل با یکدیگر باشند و در دفاع از قدس و ساکنان آن لحظه ای درنگ نکنند.

منبع العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.