خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس پیشین اوقاف اهل سنت عراق: بازپس‌گیری قدس، نیازمند مبارزه عملی است

رئیس پیشین اوقاف اهل سنت عراق گفت که بیت‌المقدس با حرف زدن به ما باز نخواهد گشت و بازپس‌گیری آن نیازمند مبارزه عملی است.

به گزارش  ردنا (ادیان نیوز)، شیخ عبداللطیف الهمیم، رئیس پیشین اوقاف اهل سنت عراق در همایش آنلاین سران محور مقاومت گفت: روز قدس روزی تاریخی و جاودانه است که شبیه به روزهای دیگر نیست. این روز از روزهای بزرگ و لحظات درخشان زندگی و با عظمت‌ترین و نورانی‌ترین روزهاست.
الهمیم افزود: کسانی فکر نکنند که می‌توانند مالکیت تاریخی قدس را خریداری و مصادره کنند و نیز کسی فکر نکند که راه آزادی قدس بسته است. هر خون پاکی که در این سرزمین ریخته شود، حکم بقای هویت عربی و اسلامی آن را بیش از پیش امضا می‌کند.

وی تأکید کرد: قدس با سخنان زیبا به ما برنخواهد گشت، قدس تنها از راه مبارزه به ما بر‌می‌گردد و رژیم صهیونیستی باید بداند که قدس خاطره‌ای مربوط به گذشته نیست.

الهمیم در ادامه افزود: غم‌انگیز است که برخی سازمان‌های عربی هر کسی را که در این روز ندای مقاومت ضد‌اشغالگری سر می‌دهد را محکوم می‌کنند. متأسفانه خیانت به عملی ملی و مشروع تبدیل شده که کسی به آن اعتراض نمی‌کند و ارزش‌ها و مفاهیم تغییر کرده است. امروز کسانی که با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند را تروریست و مقاومت را جرم می‌دانند.

وی در پایان گفت: می‌خواهم بر موضع دیرین علمای امت اسلامی با وجود همه اختلافات تأکید کنم. آنها عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از دیرباز ممنوع اعلام کرده‌اند، زیرا این امر خیانت به اصول ثابت امت اسلامی و ارزش‌های دینی، اخلاقی و قانونی آن است.

منبع العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.