خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست مسلمانان ایتالیا برای توسعه قبرستان های اسلامی در پی شیوع کرونا

شرایط کرونایی وضعیت سختی را برای مسلمانان ایتالیا به وجود آورده است و بسیاری از اجساد در سردخانه ها باقی مانده اند به این دلیل که قبرستان های اسلامی کافی برای دفن آنها وجود ندارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مسلمانان ایتالیا خواستار توسعه قبرستان های اسلامی در این کشور در پی شیوع ویروس کرونا شدند.

از آنجا که مسافرت های داخلی و بین المللی در بحران کرونا در ایتالیا ممنوع شده است اجساد مسلمانان را نمی توان به اماکنی که از آنجا آمده اند بازگرداند.

«عبدالله ردوئانه»،متولی مسجد جامع رم در این باره گفت: شرایط کرونایی وضعیت سختی را برای مسلمانان ایتالیا به وجود آورده است و بسیاری از اجساد در سردخانه ها باقی مانده اند به این دلیل که قبرستان های اسلامی کافی برای دفن آنها وجود ندارد.

وی افزود: این وضعیت در شمال ایتالیا که بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را داشته بسیار وخیم تر است.

ردوئانه همچنین گفت: در شمال ایتالیا جامعه مسلمانان گسترده نیز هست و به همین دلیل شرایط در آنجا برای مسلمانان سخت تر است.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۸ میلادی ۲.۶ میلیون مسلمان در ایتالیا زندگی می کنند که ۴.۳ درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

۵۶ درصد از مسلمانان در ایتالیا شهروند خارجی و ۴۴ درصد آنها شهروندان ایتالیایی محسوب می شوند.

با وجود اینکه اسلام دومین دین بزرگ در ایتالیا است فضای کمی برای دفن مسلمانان در این کشور در نظر گرفته شده است.

اولین قبرستان اسلامی در سال ۱۸۵۶ میلادی برای مسلمانان ایتالیا ساخته شد و متاسفانه از آن زمان تا کنون پیشرفت زیادی در این زمینه صورت نگرفته است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.