خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایران اینترنشنال، علیه ایران

رسانه سعودی حامی جریان‌های فرقه‌ای

مهم ترین اخبار این شبکه در کانال اینستاگرامی آن منتشر می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد  در بازه زمانی بهمن ماه ۱۳۹۸ تا خرداد ۱۳۹۹ بیش از ۲۹۸۰ پست اینستاگرامی منتشر شده که از میان حدود ۸۰ درصد مربوط به اخبار ایران است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، درحالی که ایران عملاً در دو جبهه مقابله با کرونا و جبهه مقابله با تحریم می‌جنگد، «ایران اینترنشنال» یکی از رسانه‌هایی است که وظیفه اصلی سیاه‌نمایی علیه مردم ایران و ارزش‌های دینی را بر عهده دارد.

مرور عملکرد ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که این شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان برخلاف نامش بیشتر در خدمت آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

مهم ترین اخبار این شبکه در کانال اینستاگرامی آن منتشر می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد  در بازه زمانی بهمن ماه ۱۳۹۸ تا خرداد ۱۳۹۹ بیش از ۲۹۸۰ پست اینستاگرامی منتشر شده که از میان حدود ۸۰ درصد مربوط به اخبار ایران است یعنی حدود ۲۳۶۵ خبر؛ از مجموع این اخبار بیش از ۷۰ درصد یعنی ۱۸۲۵ پست، اخبار منفی و علیه ایران بوده است که نشان می‌دهد این شبکه رسالت خود مبنی بر سیاه‌نمایی علیه ایران را به طور آشکار و واضح انجام می‌دهد.

نکته جالب در این اخبار، توجه ایران اینترنشنال به اخبار اقلیت‌های دینی و جریان‌های انحرافی در ایران است که آنی و فوری به آنها پرداخته می‌شود.

از موارد بررسی ایران اینترنشنال در این زمینه می‌توان به اخبار « بازداشت دو نفر در مشهد به اتهام ‌ارتباط با امام زمان»، «پوشش اخبار دراویش زندانی» و مصوبه مجلس برای برخورد با عرفان‌های نوظهور» اشاره کرد.

به نظر می‌رسد با توجه به مشی خصمانه این رسانه در قبال جمهوری اسلامی ایران حمایت از فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی به عنوان یکی از موارد مدنظربرای هجمه سازی و سیاه نمایی در دستور کار قرار گرفته است.

منبع کانال تلگرامی فرق و ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.