خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

علل نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان کتاب شد

کتاب «نژادپرستی علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی» نوشته وازلیز کازیز و بولنت اوچار در آلمان منتشر شد. نویسندگان به بررسی علت‌های رواج اسلام هراسی و برخوردهای نژادپرستانه با مسلمانان در آلمان پرداخته‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، علل کتاب «نژادپرستی علیه مسلمانان و اسلام‌ هراسی» به قلم Wassilis Kassis, Bülent Uçar در ۳۳۸ صفحه در آلمان منتشر شده است.

بسیاری از جنبش‌های راست‌گرا در سال‌های اخیر از اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه مسلمانان، به عنوان راهی برای جلب توجه افکار عمومی اروپا استفاده کرده‌اند. این امر را حتی می‌توان در مباحثات سیاسی و اجتماعی کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۵ نیز مشاهده کرد. در این سال، تعداد زیادی از مهاجران و پناهجویان از خاورمیانه، آقریقا، جنوب آسیا و منطقه بالکان وارد اروپا شدند.

در نتیجه جامعه اروپا با تغییرات مختلفی مواجه شد. در این میان، طرفداران گروه‌های راست افراطی در سراسر اروپا، مسلمانان و اسلام را به عنوان مشکلات جامعه اروپا معرفی ‌کردند و درنتیجه اسلام‌ هراسی نیز در کشورهای اروپایی به طرز قابل‌توجهی افزایش یافت. البته بحث درباره اسلام و مسلمانان در آلمان موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته است.

از این رو، وازلیز کازیز و بولنت اوچار، نویسندگان آلمانی تصمیم گرفتند تا کتابی درباره نژادپرستی علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی در آلمان منتشر کنند. نویسندگان در این کتاب، پدیده نژادپرستی علیه مسلمانان را از نظر تاریخی مورد بررسی قرار داده‌اند و دیدگاه‌های کارشناسان در این زمینه را جمع‌آوری کرده‌اند.

این خبر را بخش پژوهش‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تهیه و برای ایبنا ارسال کرده است. با توجه به این نکته که همه ساله ایرانیان زیادی برای مقاصد گوناگون اعم از تحصیلی، کار، گردشگری و پیگیری امور مهاجرت به آلمان سفر می‌کنند، ترجمه این کتاب به زبان فارسی می‌تواند راهگشای امور باشد.

منبع ایبنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.