خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آتش سوزی در محوطه کلیسای مریم مقدس همدان + فیلم

کارشناس روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: حجم آتش سوزی در محوطه کلیسای مریم مقدس شهر همدان زیاد بود اما آسیبی به بافت تاریخی این کلیسا وارد نیامده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمدامین عقیلی کارشناس روابط عمومی سازمان آتش نشانی همدان درباره آتش سوزی شب گذشته در کلیسای حضرت مریم همدان گفت: آتش سوزی ساعت ۱۴ دقیقه بامداد جمعه ۲۳ خردادماه به آتش نشانی اعلام شد و اکیپ عملیاتی ایستگاه مرکزی ۴ دقیقه بعد در محل بودند و نیمه عملیات نیز اکیپ ایستگاه ۱۸ در محل حاضر شد و عملیات حدود ساعت ۱ بامداد به پایان رسید.

وی اضافه کرد: اگر حضور به موقع اکیپ آتش نشانی نبود گسترش آتش سوزی بیشتر می‌شد و احتمال آسیب به بافت تاریخی محوطه هگمتانه و تأسیسات موجود در آن وجود داشت.

عقیلی درباره علت آتش سوزی هم بیان کرد: این اتفاق به علت آتش سوزی علف هرز بود که در راستای پوشش گیاهی موجود در تپه باستانی هگمتانه است و احتمالا بی احتیاطی رهگذران علت آن بوده است.

کلیسای مریم مقدس همدان

کلیسای حضرت مریم مربوط به دوره قاجار است و در همدان، خیابان اکباتان، ضلع شمال شرقی تپه هگمتانه، محله ارامنه واقع شده و این اثر در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در قسمت شرقی تپه هگمتانه همدان، در محلهٔ ارامنه، دو کلیسا وجود دارد. کلیسای قدیمی‌تر کلیسای گریگوری استپان و متعلق به مذهب پروتستان است و کلیسای جدیدتر به نام کلیسای حضرت مریم به مذهب ارتدوکس تعلق دارد.

منبع رسانه‌ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.