خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گردهمایی کاتولیکهای ایتالیا در حمایت از اعتراضات ضد نژادپرستی

موسسه سنت ایجیدیو ۸ ژوئن از کاتولیکهای ایتالیا دعوت کرد تا برای همبستگی با اعتراضات ضد نژادپرستی در باسیلیکای مریم مقدس در تراستیور گرد هم جمع شوند و برای از بین رفتن نژاد پرستی دعا بخوانند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کاردینال کوین فارا، رییس انجمن خانواده کلیسای واتیکان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نه فقط مردم آمریکا بلکه مردم سراسر جهان باید به صورت جدی به این مساله بیندیشیم گه جهان، و ما مردم جهان به چه سمتی در حال حرکتیم.

فارل به خبرنگاران گفت بسیاری از ما در سطح نظریه دانشمندیم و چیزهای زیادی میدانیم و جملات زیبایی را در مخالفت با تبعیض و نژاد پرستی نقل میکنیم اما در مقام عمل تعداد کمی از ما به آموزه ها پایبندیم و حقوق دیگران را رعایت میکنیم و در پی عدالتیم.

فارل که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ دستیار اسقف در کلیسای جامع واشنگتن بوده است در این گردهمایی نسبت به رفتار کاخ سفید و حفاظ امنیتی پلیس دور کاخ ابراز تاسف کرد و گفت من در طی سالهای خدمتم هرگز چنین چیزی ندیدم. پلیسی مجهز به قصد اسیب زدن به مردم.

وی افزود به جای توسل به نیروی سرکوب باید هرگونه شکاف و تقسیم بندی جامعه به جنسیت و مذهب و نژاد کمرنگ شود.

منبع موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.