خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری همایش مجازی «معرفی اهمیت غذای حلال در برزیل»

همایش «معرفی اهمیت غذای حلال در برزیل برای جهان» به همت موسسه فامبراس حلال از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می شود.

به گزارش ردنا (ایدان نیوز)، همایش اینترنتی «معرفی اهمیت غذای حلال در برزیل برای جهان» ساعت ۹ روز چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ میلادی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می شود.

در این همایش «ترزا کریستینا» وزیر کشاورزی برزیل، «یانا دوماریسک»، معاون ویژه تجارت خارجی و امور بین الملل در وزارت اقتصاد برزیل، دکتر«محمد الزغبی» رئیس موسسه فامبراس حلال و «السیو موریرا» رئیس جبهه پارلمانی برای کشاورزی و تعدادی از مسئولان برزیل و نهادهای اسلامی شرکت دارند.

براساس بیانیه اتاق بازرگانی عربی- برزیلی، کشور برزیل سومین شریک تجاری برای کشورهای عربی به جای چین و آمریکاست. به طوری که کشورهای عربی در سال گذشته به خرید بیش از ۱۲.۲ میلیارد دلار آمریکا از محصولات برزیل اقدام کردند که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی ۶.۳ درصد افزایش داشته است.

مرغ، شکر، گوشت گاو و حبوبات در راس محصولات صادرات برزیل است. فروش مرغ ۶.۴۱ درصد و گوشت گاو ۲.۶۵ درصد افزایش داشته است.

«محمد الزغبی» رئیس موسسه فامبراس حلال در این باره گفت: مسلمانان تنها در آسیا نیستند، بلکه در آفریقا و اروپا نیز زندگی می کنند. نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان به سرمی برند. بسیاری از مردم غذای حلال مصرف می کنند و برزیل از این بازار برای عرضه محصولات حلال استفاده می کند.

الزغبی گفت: غذای حلال تنها یک مسئله دینی نیست، بلکه به عنوان یک مفهوم امنیت غذایی است که به سلامت افراد آسیب نمی رساند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.