خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگرانی علمای دین از ترور امامان مساجد در افغانستان

در روزهای اخیر ترور علمای دین در افغانستان افزایش پیدا کرده است، شماری از علمای دین از حکومت افغانستان خواهان تامین امنیت و رسیدگی به پرونده های قتل امامان مساجد هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کشته شدن مولوی عین الله خلیانی امام مسجد در ولایت تخار، ترور مولوی عزیزالله مفلح امام مسجد شیرشاه سوری کابل و کشته شدن مولوی ایاز نیازی امام مسجد وزیر اکبر خان کابل با واکنش های زیاد افغان‌ها مواجه شده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان حمله به مساجد و اماکن مقدس، ترور علمای دین، افراد غیرنظامی، زنان و کودکان را محکوم کرده و تأکید می کند که کشتار افراد غیرنظامی در هیچ دینی جای ندارد.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صفحه تویتر خود نوشته است: «هدف قرار دادن علمای تاثیر گذار جامعه دینی افغانستان، بخشی از استراتژی دشمنان مردم این کشور است که زیر نام دین و مذهب تلاش دارند روایت دروغی و ناروای خود را بالای مردم تحمیل کنند.» صدیقی افزوده است: «دشمنان مردم افغانستان با قتل علمای دین می خواهند صدای منبر در برابر خودشان را خاموش سازند.

حکومت افغانستان و گروه طالبان با صدور اعلامیه‌های جداگانه ترور علما دین را محکوم کرده اند. اما هیچ گروه و فرد خاصی را متهم به قتل علمای دین نکرده اند، با اینکه در گذشته بارها حکومت افغانستان گروه طالبان را مسئول این گونه قتل‌ها اعلام می کرد.

منبع موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.