خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فعالان مذهبی می‌کوشند نژادپرستی را بحران سلامت عمومی اعلام کنند

در سن برناردو، یکی از شهرهای ایالت کالیفرنیای آمریکا، تلاشی با ریشه‌های مذهبی شکل گرفته است تا مقامات رسمی را به اعلام نژادپرستی به عنوان بحران سلامت عمومی وادار کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این طرح که به قطعنامه شباهت دارد در پی قتل جورج فلوید و درخواست کشیش‌ها، رهبران مذهبی و ساکنان و فعالان اجتماعی برای ایجاد تغییر مطرح شده و قرار است در ماه جاری برای به تصویب رسیدن به بحث گذاشته شود.

ساموئل کیسی، کشیش سیاه‌پوست و مدیر اجرایی جماعت سازمان‌یافته برای مشارکت پیامبرانه(COPE ) از مردم خواست که صرفاً به حمایت زبانی از سیاه‌پوستان بسنده نکنند و در این راه به همراه آنها کنشگر باشند.

او گفت: “ما به سمتی پیش می‌رویم که ایالت و منطقه خود را رهبری کنیم و به یک مدل برای کشور تبدیل بشویم. ما نه فقط خواستار طرح نژادپرستی به عنوان بحران سلامت عمومی هستیم بلکه قدمی عملی برداشته‌ایم تا سیستم نامرئی که مدت‌هاست باعث باقی ماندن نژادپرستی شده است ریشه‌کن شود.”

کشیش کیسی اعلام کرد که از طریق همکاران خود مطلع شده است که در شهر کلمبوس ایالت اوهایو نیز درخواست برای طرح نژادپرستی به عنوان بحران سلامت عمومی مطرح شده است.

ائتلاف شکل گرفته در سن برناردو شامل گروه‌هایی چون جماعت‌های غیرانتفاعی بینامذهبی و کلیساهای آفریقایی آمریکایی و دیگر سازمان‌هاست.

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.