خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توضیحات نمادین رنگ های پرچم جمهوری ارمنستان

در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۶ مجلس جمهوری ارمنستان، قانون پرچم ارمنستان را تصویب کرد؛ پرچم جمهوری ارمنستان یکی از نمادهای دولتی این کشور می باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پرچم جمهوری ارمنستان دارای سه رنگ، از بالا به پایین به ترتیب قرمز، آبی و نارنجی است و این رنگها در پرچم به صورت افقی و به اندازه های مساوی با هم قرار می گیرند. رنگ قرمز نمادی از فلات ارمنستان و مبارزه مداوم مردم آن برای جاودانگی، حفظ ایمان مسیحیت، استقلال و آزادی ارمنستان است. رنگ آبی نشان دهنده اراده مردم ارمنستان برای زندگی توام با صلح زیر فلک کبود می باشد و رنگ نارنجی پرچم گویای استعداد، خلاقیت و کوشش مردم ارمنستان است. نسبت عرض و طول پرچم ۱ به ۲ می باشد، همچنین برای تهیه پرچم های بزرگ یا کوچک این نسبت باید رعایت شود.

شرح تصویر و رنگ های ارائه شده برای پرچم جمهوری ارمنستان جزو جدایی ناپذیر قانون بوده و ضمیمه آن شده است. در ماده دوم قانون فوق رنگهای نمادین پرچم جمهوری ارمنستان تشریح شده است.

«آرمن آشوتیان» نائب رئیس «حزب جمهوری خواه ارمنستان» که در زمان تصویب قانون پرچم جمهوری ارمنستان یکی از نمایندگان دوره سوم مجلس ارمنستان و ارائه دهنده لایحه مربوط به این موضوع بوده است در نوشته ای تحت عنوان «روز نمادهای جمهوری ارمنستان» می گوید:قبل از ارائه این لایحه به جلسه پارلمان ارمنستان،در باره تشریح رنگهای پرچم با زنده یاد «واهان هوانیسیان» مشورت کرده است.

متن توضیحات در باره تشریح تصویر و نماد رنگهای پرچم جمهوری ارمنستان براساس مباحث ارائه شده توسط چهره های مشهور اولین جمهوری ارمنستان مانند استپان مالخاسیان و سیمون وراتسیان و دیگر چهره های معروف آن زمان گردآوری شده و پایه و اساس تصویب این قانون شده است.

«آرمن آشوتیان» توضیحات نمادین رنگهای پرچم جمهوری ارمنستان را در طرح پیش نویس گنجانده و به همین ترتیب نیز برای بررسی و تصویب به مجلس ارمنستان ارائه داده است که به تصویب مجلس نیز رسیده است. در نتیجه نمادهای رنگهای پرچم جمهوری ارمنستان از نظر حقوقی تحکیم و تبدیل به قانون شد.

منبع موسسه هور
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.