خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتاب «نقش دانشمندان مسلمان در پیشبرد علوم» چاپ شد

به زبان سینهالی؛

کتاب «نقش دانشمندان مسلمان در پیشبرد علوم» تألیف شهید مفتح به زبان سینهالی ترجمه و چاپ شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب «نقش دانشمندان مسلمان در پیشبرد علوم» تألیف شهید مفتح از سوی انجمن حکمت در سریلانکا به زبان سینهالی ترجمه و چاپ شد.

در این کتاب به نقش نظامیه بغداد و همچنین، انجمن اخوان الصفا در گسترش علوم عقلی و انتقال دانش، شیوه‌های تحقیق نزد دانشمندان مسلمان، توجه و تمرکز دانشمندان مسلمان به روش‌های تجربی در علم، دستاوردهای این دانشمندان در علم پزشکی پرداخته و در بخش پایانی کتاب به بیان مطلبی در خصوص زکریا رازی و ابوریحان بیرونی اشاره شده است.

ترجمه و چاپ این کتاب از دو منظر مفید ارزیابی می‌شود. در وهله اول  می‌تواند موجب تجدید روحیه مسلمان که پس از انفجارهای زنجیره‌ای در سال ۹۸ در سریلانکا که مجریان آن تعدادی افراط گرای مسلمان بودند باشد و به آنان سوابق علمی مسلمین و تلاش‌های انسان دوستانه دانشمندان مسلمان را گوشزد کرده و آنها را از این باور که مسلمانان علاقه چندانی به کسب علم و دانش ندارند، دور کند.

از سوی دیگر برای اکثریت مردم بودایی در این کشور این نکته را برجسته می‌سازد که تلاش‌های دانشمندان مسلمانان در پیشبرد علوم غیر قابل انکار بوده و یک سلسله رفتار و حرکت‌های رفتارهای افراط گرایانه برخی گروه‌ها هیچ ارتباطی با حقیقت اسلام ندارد و اسلام اصیل همواره معتقد به کسب علم و دانش و داشتن زندگی همراه با صلح و آرامش است.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.