خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امضای تفاهم‌نامه فرهنگی و ادیانی با مؤسسه «ارکاز» آلمان

رئیس مؤسسه خاتم خبر داد؛

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» از امضای تفاهم‌نامه فرهنگی و ادیانی با مؤسسه آلمانی «ارکاز» با محوریت مسائل تربیتی، سبک زندگی اسلامی، ادیان، فرهنگ، خانواده، مشاوره و روانشناسی خبر داد. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین چاوشیان، پژوهشگر دانشگاه برن سوئیس و رئیس مؤسسه خاتم در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مؤسسه ارکاز زیر نظر دولت آلمان و به صورت رسمی مشغول به فعالیت بوده و «ارکاز» مخفف ظرفیت بین‌المللی در حوزه فرهنگ و ادیان است.

به گفته چاوشیان، این مؤسسه در شهر کلن آلمان واقع شده و فعالیت خود را در حوزه ادیان و فرهنگ از سال‌ها پیش آغاز کرده و ثبت رسمی آن در سال ۲۰۱۸ انجام شده است. رئیس این مؤسسه توفیق اسداف، سال‌ها مجری و کارشناس شبکه سحر بوده است.

این مدرس جامعهالمصطفی(ص) العالمیه افزود: بنا بر این تفاهم‌نامه قرار است که دو مؤسسه برنامه مشترک آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برگزار کنند. برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی مشترک،‌ دوره‌های مجازی،‌ تبادل استاد و دانش‌پژوه بین دو مؤسسه، برگزاری وبینار و تورهای فرهنگی و مذهبی از این جمله است.

چاوشیان یادآور شد: درصدد هستیم که برای فرهنگ‌پژوهان آلمانی و ایرانی در دو کشور مقصد، در قالب تور مذهبی و در راستای برگزاری سمینار مشترک و دوره، فعالیت‌هایی داشته باشیم. همچنین چاپ آثار پژوهشی مشترک به زبان آلمانی و فارسی از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها با موضوع فرهنگ و ادیان انجام می‌شود، اظهار کرد: این مؤسسه آلمانی تمایل دارد دوره‌های سبک زندگی اسلامی، تربیتی، مشاوره و روانشناسی برگزار کند. همچنین برگزاری دوره مشاوره خانواده و تربیت مربی و مشاور از دیگر اهداف مورد نظر ارکاز به شمار می‌آید.

چاوشیان گفت: شاید لازم باشد که مشاوران و روانشناسان دوره بین‌المللی را به صورت حضوری یا مجازی در آلمان بگذرانند و گواهینامه معتبر نیز از سوی ارکاز به آنها اعطا می‌شود.

وی تأکید کرد: این تفاهم‌نامه امضا شده و از ماه آگوست اجرایی می‌شود. اولین دوره این تفاهم‌نامه نیز با عنوان «خانواده در عصر نوین» برگزار می‌شود که افضل‌الدین رحیم‌اف از اساتید آن است. قرار است مؤسسه خاتم نیز استادی را معرفی کند. رحیم‌اف از اساتید جمهوری آذربایجان و استادیار دانشگاه المصطفی(ص) در این کشور است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.