خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقامات کلیسای واتیکان: کودکان را با تهدید به کلیسا نکشانید

اسقف رینو فیسیچلا گفت: به نظر می رسد کلیساها با به تاخیر انداختن مراسم غسل تعمید و تعویق زمان تکلیف شرعی کودکان، آنها را به کلیسا می کشانند که در واقع نوعی تهدید کودکان محسوب می شود

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) رئیس شورای گسترش پیام انجیل در مراسم رونمایی نسخه جدید راهنمای اعمال دینی، گفت: به نظر می رسد کلیساها با به تاخیر انداختن مراسم غسل تعمید و تعویق زمان تکلیف شرعی کودکان، آنها را به کلیسا می کشانند که در واقع نوعی تهدید کودکان محسوب می شود که اگر به کلیسا نیایند، غسل تعمید نخواهند شد.

وی ابراز کرد: امیدوارم نسخه جدید تعلیمات دینی واتیکان باعث شکل گیری گفتگویی معنوی بین روحانیون کلیسا شود و دین را از قید و بندهایی برهاند که مانع از تحرک و اثرگذاری آن شده اند.

رئیس شورای گسترش پیام انجیل ادامه داد: اولین قید و بند این است که روحانیون با تعلیمات دینی مثل درسهای مدرسه برخورد می کنند که معلمان بر اساس تقویم مشخص و متون مشخص موظف به ارائه مباحث مشخصی هستند.

وی افزود: در صورتی که دین فرآیندی پویاست که باعث ایجاد رابطه ای فردی با حضرت مسیح در بین جماعت مسیحیان کلیسا می شود و زندگی و تحربه ایست که هر روز بر اساس ارزش های مسیحیت تازه و نو به نو می شود.

رئیس شورای گسترش پیام انجیل دومین قید و بند را ذهنیتی دانست که تعلیمات دینی را مقدمه تشرف کودکان به ساحت دین دانست و افزود: اگر دین فقط در چنین تعلیمات و دستوراتی خلاصه شود کودکان را با فضایی تهی و عاری از ایمان قلبی رها می کند.

اسقف فیسیچلا با نقد این رویکرد گفت: نباید کودکان را با چنین روش هایی به زور به کلیسا بیاوریم چون در این صورت با دین همچون ابزار برخورد کرده ایم.

منبع موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.