خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معرفی کتاب «ماموستا»

این کتاب شامل زندگی نامه و خاطرات ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه، حاصل ۶۰ ساعت مصاحبه با امام جمعه مبارز و انقلابی شهرستان پاوه است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب «ماموستا» شامل مبارزات، مجاهدت ها و تلاش های امام جمعه شهرستان پاوه در عرصه های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

هر قومی تاریخ نداشته باشد، قوم مرده است و هر تاریخی نیز درست بیان نشود تاریخ تحریف شده است ما در خاطره هایمان واقعیت ها را گفته و نیاز به اضافه گویی نداریم هنوز دشمن با ما آتش بس نکرده و درگیر جنگ هستیم.

کتاب خاطرات ماموستا برای نسل آینده مفید است و نشان می دهد مردم ما برای انقلاب زحمت کشیدند و شهید تقدیم کرده اند، در این کتاب خاطرات هیچ مسئولی نقل نشده و بر اساس واقعیت است.

غرب کشور برای حفظ انقلاب زحمات زیادی کشیده و فرزندان، باغ و کشاورزی هایشان را در راه انقلاب و اسلام از دست داده اند، در فقه مرز نشینی حقوق بیشتری نسبت به شهرنشینی دارد چون دشمن همواره در کمین است.

کتاب ماموستا در بخش های مختلفی از جمله: مقدمه، شناسنامه خانوادگی من، حکومت پهلوی در اورامانات، افتتاح مدرسه در نوریاب، ورود به کسوت طلبگی، زی طلبگی، اولین اتفاق امنیتی، هجرت برای علم، خبری خوش از ایران، دوباره عراق و این بار روستای سه رگه ت، راهپیمایی تاسوعا، آغاز جمهوری اسلامی ایران، دیدار با بنیانگذار انقلاب، تاسیس سپاه در پاوه و … تشکیل شده است.

این کتاب نوشته علی رستمی حاصل ۶۰ ساعت مصاحبه و در ۶۹۶ صفحه و که انتشارات سوره مهر در  سال ۱۳۹۶ به چاپ رسیده است.

منبع دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.