خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شکایت افسر پلیس مسلمان نیویورک به دلیل تبعیض

یک افسر پلیس مسلمان در اداره پلیس نیویورک قصد دارد به دلیل تبعیض و اسلام هراسی از مسئولان محل کارش شکایت کند و به این منظور یک شکایت با درخواست غرامت ۵ میلیون د لاری تنظیم کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک افسر پلیس مسلمان در اداره پلیس نیویورک در آمریکا، به دلیل رفتار تبعیض آمیز شکایت می‌کند. وی که در اداره پلیس شرق هارلم در نیویورک مستقر می‌باشد مدعی شده که مجبورش کرده‌اند در سلول‌های زندان نماز بخواند و به خاطر دین و مذهبش، ترفیع نگرفته است.

عمر عالم، این هفته اخطار شکایت نامه‌ای را علیه پلیس تنظیم خواهد کرد و غرامت ۵ میلیون دلاری علیه پلیس نیویورک درخواست می‌کند. بنابر این گزارش، عالم ادعا می‌کند که وی به دلیل مذهب خود با بدرفتاری‌های زیادی مواجه شده، از گرفتن ترفیع کاری محروم شده و همکارانش به دلیل اینکه رفتارهای اسلام‌هراسانه و آزار و اذیت‌هایشان را گزارش کرده با انتقام‌جویی با او را فتار کرده اند.

وی که ۱۲ سال در ارتش بوده و هم اکنون بازنشسته می‌باشد در ژانویه سال ۲۰۱۹، هنگامی که سرپرست آن زمان وی ستوان مایکل اورنا از وی خواسته در سلول‌های زندان نماز بخواند احساس تحقیر کرده است. عمر می‌گوید وقتی از سرپرستش خواسته به او ۱۰ دقیقه وقت استراحت برای نماز خواندن بدهد، او مجبورش کرده در سلول زندان نماز بخواند.

وی افزود: او نه تنها ساعت استراحت من را کوتاه کرد بلکه به دین من نیز بی‌احترامی کرد. توالت موجود در سلول شکسته و به تازگی مورد استفاده قرار گرفته بود.

او سوءاستفاده‌ها و دزدی همکارانش را گزارش کرده بود. همکار عالم با استفاده از یک دزد کارکشته، با سوءاستفاده از کارت دزدی ۹۰۰ دلار از حساب او به سرقت برده و هنگامی که او سعی کرده لب به سخن بگشاید، یک ناظر در حوزه وی را به خاطر صحبت کردن توبیخ کرده و درخواست او را برای انتقال به یک منطقه دیگر نیز رد کرده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.