خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال از بازگشایی مراکز عبادی در «ایلینوی» آمریکا

مساجد و کلیساهای دو منطقه ایالت «ایلینوی» بازگشایی شده است و با شرایط خاصی پذیرای عبادت‌کنندگان هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این روزنامه در گزارشی به وضعیت مساجد و کلیسا‌های دو منطقه المووند پارک(Elmwood Park) و فرنکلین پارک (Franklin Park) واقع در شهرستان کوک (Cook County)، که از ماه ژوئن بازگشایی شده‌اند، پرداخت.

در این گزارش با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی اسلامی این منطقه به نام «صباح» نماز جماعت را در دوران قرنطینه به صورت آنلاین برگزار نکرده، آمده است: با توجه به بیانات سِناد آگیچ (Senad Agić)، طبق آموزه‌های اسلامی، نمازگزاران و امام جماعت باید برای برپایی نماز جماعت در محل حضور فیزیکی داشته باشند.

به گفته آگیچ، مرکز فرهنگی و اسلامی صباح، فضایی به گنجایش هزار نمازگزار دارد اما تنها با  ۱۰۰ نفر برنامه نماز جماعت را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌کند. این مرکز امروز پنجشنبه برای برگزاری نماز ظهر باز بوده و فردا جمعه (۲۰ تیرماه) نیز باز است.

امام جماعت این مرکز اسلامی گفت: شاید این اوضاع ناامید کننده باشد، اما مردم بسیار خوب آن را درک می‌کنند. آنها به ما و واعظان دینی اعتماد دارند و به همین دلیل تاکنون هیچ اعتراض یا انتقادی نبوده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.