خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شکایت اقلیت مسلمان اویغور علیه چین به دیوان کیفری بین‌المللی

فعالان مسلمان اویغور از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تا درباره جرایم دولت چین علیه آنها تحقیق کند. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فعالان مسلمان اویغور، پرونده‌ای از مدارک و شواهد را برای اثبات ادعای خود به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرده‌اند که در آن لیستی از اعضای ارشد حزب کمونیست چین آورده شده که گفته می‌شود مسئول بدرفتاری با اویغورها هستند.

شواهد ارائه شده به دادگاه  مستقر در لاهه، دولت چین را به کاهش جمعیت مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌ها از طریق عقیم‌سازی اجباری متهم می‌کند.

در همین حال، چین اتهامات عقیم سازی اجباری را بی اساس دانسته و مدعی شده با تمام قومیت‌ها طبق قانون و به طور برابر رفتار می‌کند.

چین عضو دادگاه کیفری بین‌المللی نیست، اما وکلای اویغور گفته‌اند که این دادگاه می‌تواند از الگوی تحقیقات در مورد پرونده سوءبرخورد با روهینگیایی‌ها در میانمار پیروی کند، اگرچه که میانمار هم عضو این دادگاه نیست.

«رودی دیکسون» وکیل اویغورها گفت: مدارک ارائه شده به دیوان کیفری بین‌المللی نشان می‌دهد که چین بیش از یک دهه علیه اقلیت مسلمان مرتکب سرکوبگری شدید بوده است.

این وکیل مستقر در لندن ادامه داد: این مدارک شامل بازداشت‌های گسترده، قتل، ناپدید شدن، شکنجه و روایت‌های هولناک از عقیم سازی زنان و اقدامات کنترل اجباری زاد و ولد است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.