خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاکید ادیان و مذاهب آفریقا بر حفظ سنت های الهی

رهبر و بنیانگذار دین سنتی «روشنگری نیو گاوریل» در «سومانیا» (Somanya) شهر «ییلوکروبو» (Yilo Krobo) در استان شرقی غنا در واکنش به انتقادات از عملکرد این آئین سنتی گفت: خداوند انسان را براساس دینش قضاوت می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان‌ نیوز)؛ در «سومانیا» (Somanya) شهر «ییلوکروبو» (Yilo Krobo) در استان شرقی غنا از عملکرد آیین سنتی آفریقا در این کشور دفاع کرد.

به نوشته رایزنی فرهنگی ایران در غنا، «طرقبوی آناگلسی» (Torgbui Anaglasi) از علمای مسیحی غنا، در پاسخ به منتقدین در جشنواره سالانه “اوولگبیزا” (Avulegbeza) گفت : دین و ایمان شخص در قلب فرد نهفته است، نه لزوماً در دین ظاهری او.

وی ادامه داد : اگر مردم می گویند مذهب سنتی بد است، من به آنها می گویم که دین در قلب آدمی جاری است، کارهایی که انجام می دهید، خوب یا بد، این همان چیزی است که خداوند بر اساس آن، شما را مورد قضاوت قرار خواهد داد.

وی این سخنان را در جشنواره “آوولگبیزا” ۲۰۲۰، که با عنوان “قربانی سوخته”، برگزار شده بود عنوان می کرد. این جشنواره یک رویداد دو روزه است که در ماه ژوئیه با عناوین روز استغفار و آزادی، جشن گرفته می شود.

کلیسای «سنتی روشنگری نیو گاوریل» در سال ۲۰۱۳ با برگزاری این جشنواره که حدود ۴ سال پیش برپا شده بود، تأسیس شد. هدف از “قربانی سوخته”، قربانی کردن یک قوچ پس از ۲۱ روز روزه داری است. بر این اساس به منظور بخشش گناهان و پاک شدن بشریت از ارتکاب تمامی گناهان، پس از ریختن خون یک قوچ آن را بر روی طاقچه ای از هیزوم قرار داده، سپس روحانی مورد نظر، دستور روشن کرد هیزم ها را می دهد.

در این مراسم، خاکستر حاصل از سوختن قوچ به همراه هیزم با هدف شفابخشی و التیان بیماران جمع آوری می شوند.

اعتقاد بر این است که در تاریخ نهم و دهم ژوئیه هر سال، خدایان سرتاسر جهان راهی سفری به قلمرو معنوی می شوند تا عملکرد خود را به مقام عالی گزارش دهند و در نتیجه این یک دوره ایده آل برای عبادت کنندگان خواهد بود تا خدای خود را به نمایش بگذارند.

در این مراسم “طرقبوی آناگلاسی” بار دیگر همانگونه که برای مسیحیان و مسلمانان نیز مرسوم است، از دولت خواستار ایجاد تعطیلات عمومی برای بزرگداشت آیینی دین خود شد.

وی استدلال کرد که دین سنتی آفریقا نیز سزاوار چنین توجه ای است زیرا بر اساس قانون اساسی ۱۹۹۲ به رسمیت شناخته شده است.

در ماده ۲۱ (a) و (c) قانون اساسی ۱۹۹۲ به ترتیب آمده است : همه افراد حق آزادی اندیشه، وجدان و اعتقاد را دارند، که باید شامل آزادی علمی، آزادی عمل و تجلی آن در هر مذهبی باشد.

به گفته بنیانگذار این فرقه، این قانون، دولت را ملزم می کند که به تمام ادیان از جمله آیین سنتی را به رسمیت بشناسد.

این رهبر دینی معتقد است که آیین سنتی در قانون اساسی غنا در سال ۱۹۹۲ به رسمیت شناخته شده است و قدیمی ترین مذهب در غنا، در میان مذاهب مسیحی و اسلامی است، از این رو به همان اندازه که ادیان فوق دست آورد داشته اند، آیین سنتی نیز به توجه منصفانه و عادلانه احتیاج دارد.

طرقبوی آناگلسی ضمن ترغیب همه طرفداران خود به انجام فعالیت های خود، تلویحاً انتقادات از دین سنتی را محکوم کرد.

وی گفت: این عمل در کتاب مقدس آمده است و به منتقدین توصیه می کند که به جای آن بر اعتقادات خود تمرکز کنند و به معتقدین این دین نیز اجازه دهند تا اعتقادات خود عمل کنند.

وی افزود: دین سنتی نیز در کتاب مقدس آمده است، بنابراین توصیه من به همه این است که آنها نباید افرادی را که به آن ایمان دارند را محکوم کنند. ” آناگلسی”، همیشه فعالیت های خود را از کتاب مقدس نقل می کند. اگر یک مسیحی هستید و می خواهید علیه دین سنتی آفریقا صحبت کنید، اشتباه بزرگی مرتکب می شوید، اعمالی را که انجام می دهید دنبال کنید و اجازه دهید افراد دیگر نیز به دنبال اعمال خود باشند.

منبع رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.