خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پخش اذان در مسجد اوهایوی آمریکا برای نخستین بار

به دنبال درخواست بانیان مساجد و جامعه اسلامی در سراسر ایالات متحده، مسجدی در ایالت اوهایوی آمریکا نیز برای نخستین بار به صورت عمومی اذان پخش کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به منظور نشان دادن حمایت اجتماعی در شرایط بحران کرونا، برای نخستین بار در یک مسجد مرکزی در ایالت اوهایوی آمریکا اذان خوانده شد.

به دنبال درخواست سایر مساجد در سراسر ایالات متحده، مسجد الرحمه در اوهایو برای اولین بار شنبه ۱۸ جولای به طور علنی اذان پخش کرد.

محمد عبدی ، که مسئولیت روابط عمومی مسجد را به عهده دارد در این باره گفت:  در زمانه‌ای هستیم که نیاز است گردهم جمع شویم و امیدمان را از دست ندهیم.

در ماه آوریل، برای نخستین بار به مساجد در مینیاپولیس مجوز اذان گویی در ماه مبارک رمضان داده شد.

این اقدام اسماعیل محمد یک وکیل مسلمان را ترغیب کرد تا اقدام مشابهی را در اوهایو پیش ببرد.

محمد گفت: ما از ساکنین که قادر به رفتن به مسجد نبودند و در منزل نماز اقامه می‌کردند درخواست‌های زیادی دریافت کردیم. آن‌ها می‌خواستند بدانند آیا ما می‌توانیم شرایطی به وجود آوریم که به صورت عمومی صدای اذان پخش شود تا مردم در خارج از مسجد بتوانند نماز اقامه کنند.

ماهیر علی، عضو هیئت مدیره بنیاد جوانان، معتقد است که این تصمیم تأثیر مثبتی بر جامعه مسلمانان خواهد گذاشت و افزود: این به مسلمانان کمک می‌کند تا ارتباط بیشتری با جامعه و مسجد خودشان داشته باشند.

گفته می‌شود، اوهایو و مینیاپولیس تنها شهرهایی در آمریکا نیستند که اجازه پخش اذان داده‌اند. در ماه فوریه، مسلمانان در پاترسون، نیوجرسی نیز به لطف یک آیین نامه جدید اجازه پخش عمومی اذان از بلندگوهای مسجد را به دست آوردند.

منبع رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.