خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عید قربان و محدودیت‌های کرونایی مسجدالحرام

مقامات امنیتی سعودی اعلام کردند: در راستای اقدامات پیشگیرانه مؤثر علیه شیوع کرونا، مسجدالحرام در روزهای عید قربان و عرفه تنها به روی زائران دارای مجوز باز است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سرلشگر محمد الاحمدی، معاون فرمانده اداره امنیت حج با اعلام اتمام مرحله اول برنامه‌ریزی برای این گردهمایی اسلامی سالانه گفت: امنیت زائران در اولویت آماده‌سازی برای حج امسال بوده و مراحل باقی‌مانده از این برنامه‌ریزی‌ها و تأمین امنیت سلامت حجاج در روزهای آینده انجام خواهد شد.

الاحمدی بیان کرد: تمهیدات جدیدی برای کنترل ورود و خروج زائران به مسجد‌الحرام به منظور اطمینان از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه مؤثر علیه شیوع کرونا اعمال شده است. مسیرهای مشخصی برای طواف کعبه و مراسم سعی صفا و مروه تعیین شده و ورود به صحن مسجد‌الحرام فقط برای افراد دارای مجوز رسمی مجاز است.

وی اعلام کرد: به دلیل شیوع کرونا، مسجدالحرام در روز عرفه و عید قربان به روی نمازگزاران عادی بسته است و نماز در فضاهای باز اطراف مسجدالحرام ادامه خواهد یافت.

شیوع کرونا باعث شده که مراسم حج امسال به صورت محدود برگزار شود. بر اساس اعلام دولت عربستان افراد تنها در صورتی می‌توانند در مراسم حج امسال شرکت کنند که پیش‌تر مجوزهای دولتی مربوطه را تهیه کرده باشند و شرکت‌ها و کاروان‌هایی نیز که افراد بدون مجوز را با خود به مراسم حج بیاورند، شامل جریمه خواهند شد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.