خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقاله ضدقرآنی روزنامه سعودی خشم کاربران مجازی را برانگیخت

انتشار مقاله‌‌ای در روزنامه اینترنتی «ایلاف» عربستان که در آن به بازنویسی قرآن دعوت کرده بود، خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه اینترنتی ایلاف با مدیریت عثمان العمیر، نویسنده عربستانی دوشنبه گذشته (۳۰ تیرماه) مقاله‌ای ضدقرآنی را در پایگاه اینترنتی خود با عنوان «دعوت به بازنویسی جدید قرآن» قرار داد که «جرجیس کولیزاده»، نویسنده عراقی آن را نگاشته بود.

این حرکت روزنامه سعودی جنجال گسترده‌ای در فضای مجازی ایجاد کرد و خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت، به نحوی که ایلاف مجبور به حذف آن شد.

در پی اعتراضات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نویسنده مقاله اقدام ضدقرآنی خود را توجیه کرد و مدعی شد به دلیل اشتباهات املایی در رسم‌الخط عثمانی قرآن، دعوت به بازنویسی قرآن کرده است.

یاسر الزعاتره، نویسنده فلسطینی با اعلام مخالفت با مقاله یادشده نوشت: وقاحت و بی شرمی به بالاترین حد خود رسیده است و هممچنان هم بیشتر می‌شود.

ترکی الشهلوب، از نویسندگان سعودی نیز در توئیتر بیان کرد: این چه وقاحتی است؟، روزنامه ایلاف از روزنامه‌های نزدیک به دربار پادشاهی عریستان است و به بازنویسی قرآن دعوت می‌کند چون با رسم الخط عثمانی نوشته شده است؟!.

احمد بن راشد، دیگر نویسنده عربستانی تأکید کرد: پایگاه عربستانی ایلاف به دقیق بودن الفاظ قرآن شک کرده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.