خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اکثریت مسیحیان انجیلی سفیدپوست به ترامپ رای می دهند

نتایج یک نظرسنجی نشان داده است که ۸۲ درصد از مسیحیان انجیلی سفید پوست آمریکا به طور قطع به دونالد ترامپ رأی خواهند داد و علیرغم نگرانی هایی پیرامون کاهش میزان محبوبیت وی، در نظر دارند باز هم او را انتخاب کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نتایج نظر سنجی مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) حاکی از افزایش ۷۷ درصدی رأی دهندگان پروتستان انجیلی سفیدپوست است که گفته اند پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از ترامپ حمایت می کنند.

به گزارش کریستین پست، همچنین نظرسنجی جدید موسسه پیو بیانگر آن است که تعداد زیادی از مردم آمریکا از شیوه رهبری ترامپ در زمان همه گیری ویروس کرونا و اعتراضات گسترده اخیر نسبت به بی عدالتی های نژادی نگران هستند.
در طی دو ماه گذشته، میزان محبوبیت ترامپ در بین  مسیحیان انجیلی سفیدپوست ۶٪ کاهش یافت، اما همچنان اکثریت این گروه از مسیحیان طرفدار ترامپ هستند.

در این میان، جو بایدن، رقیب ترامپ برای انتخابات سال ۲۰۲۰ ، با تملق درصدد جلب رای انجیلی ها برآمده است اما با این حال تنها ۱۷ درصد از کسانیکه در این نظر سنجی شرکت کرده اند، گفته اند که ممکن است به جای ترامپ به او رأی دهند. این تنها ۱٪ بالاتر از ۱۶٪ از انجیلی های سفید پوستی است که در انتخابات ۲۰۱۶ به هیلاری کلینتون رای دادند.

همچنین آمار و ارقام این نظر سنجی نشان می دهد که ۲۶ درصد مسیحیان انجیلی سفید پوست معتقد هستند که «بایدن رئیس جمهور ضعیفی خواهد بود» و این درحالیست که حتا ۴۹٪ نیز معتقدند که او رئیس جمهور «وحشتناکی» خواهد بود.

اما این ارقام در بین رأی دهندگان پروتستان رنگین پوست به نفع جو بایدن است، ضمن این که نتایج نظر سنجی نشان می دهد آنها در انتخابات به حمایت از کاندیدای دموکرات برخواهند خواست و تنها ۸٪ اعلام کردند که به ترامپ رای خواهند داد.‌

در این نظرسنجی مشخص شد که ۵۴٪ پروتستان های انجیلی رنگین پوست معتقدند که جو بایدن رئیس جمهوری با عملکرد مثبت خواهد بود و تنها ۸٪ بر این باورند که بایدن رهبری «ضعیف و یا وحشتناک» خواهد بود.

منبع: محبت نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.