خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض مسلمانان اویغور به میزبانی چین برای بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲

یک گروه از مسلمانان اویغور به کمیته بین المللی المپیک به دلیل میزبانی چین برای بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ میلادی اعتراض کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک گروه از مسلمانان اویغور مقیم در خارج از کشور چین از کمیته بین المللی المپیک خواستند تا نسبت به برگزاری بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲  میلادی در پکن بازنگری کنند.

حزب کمونیست حاکم چین به دلیل وضعیت مسلمانان در منطقه سین کیانگ در شمال غربی چین تحت فشارهای بین المللی قرار دارد.

گروه های حقوقی و کارشناسان قانونی گزارش دادند: بیش از یک میلیون از اقلیت های مسلمان به اردوگاه های بازداشت منتقل شدند.

مقامات چین می گویند: این اردوگاه ها مراکز آموزش حرفه ای برای مقابله با تندروی مذهبی است.

کنگره جهانی اویغور(WUC) که مقر آن در مونیخ است، در نامه سرگشاده ای به «توماس باخ»، رئیس کمیته بین المللی المپیک، مقامات چین را متهم به کشتار جمعی و جنایت انسانی و شکنجه مسلمانان اویغور در سین کیانگ کرد.

در این نامه آمده است که ما بسیار احساس ناامیدی می کنیم، زیرا کمیته بین المللی المپیک از زمان اعطای حق میزبانی بازی های زمستانی المپیک ۲۰۲۲ میلادی به چین به وضعیت حقوق بشر در این کشور نپرداخته است.

این کنگره اعلام کرد: این مسئله بسیار نگران کننده است که کمیته بین المللی المپیک به عنوان یک نهاد بین المللی با قوانین اخلاقی محکم نتوانسته است وضعیت حقوق بشر در چین را باتوجه به جنایت هایی که در منطقه مسلمان نشین سین کیانگ مرتکب شده است، بررسی کند.

منبع: شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.