خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازدید پیشواى مذهبى ارامنه از آسیب دیدگان انفجار بیروت

پیشواى کل مذهبى ارامنه حوزه سیلیسیه که مقر آن در بیروت مى باشد، به همراه چند روحانى از محله هاى ارمنى نشین و مصدومین این حادثه بازدید کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه orer نشریه انجمن ارامنه اروپا جزئیاتى از انفجار مهیب دیروز بیروت منتشر کرده است. طبق این گزارش تعداد کشته شدگان لحظه به لحظه افزایش مى یابد و هنوز هزاران نفر مفقودالاثر هستند.

به دستور نخست وزیر لبنان امروز در سراسر این کشور عزاى عمومى اعلام شده است.

دولت اسرائیل و حزب الله لبنان شرکت خود در این انفجار را تکذیب کرده و مقامات قضایى علت آنرا انفجار انبار مواد شیمیایى اعلام کرده اند.

تعداد کشته ها تا کنون از مرز یکصد نفر گذشته و مناطق ارمنى نشین بیروت، تجار و بازرگانان و ساختمان هاى انجمن هاى ارامنه نیز در این انفجار آسیب دیده اند. تا کنون مرگ سه نفر از ارامنه تأیید شده است.

حضرت آرام اول، پیشواى کل مذهبى ارامنه حوزه سیلیسیه که مقر آن در بیروت مى باشد، با شنیدن خبر این انفجار بزرگ به همراه چند روحانى از محله هاى ارمنى نشین و مصدومین این حادثه بازدید کرده است.

سفارت ارمنستان در لبنان با نمایندگان جامعه ارامنه و انجمن ها در ارتباط بوده و میزان تلفات و خرابى ها بررسى مى شود.

کلیسای ارامنه امکانات مالى، دارویى و جنسى در اختیار مصدومین و آسیب دیدگان گذاشته است. شیشه هاى ساختمان سفارت ارمنستان در لبنان و دفتر روزنامه هاى ارمنى زبان چاپ بیروت نیز در این انفجار شکسته اند. تمامى بیمارستان هاى بیروت در خدمت مجروحین انفجار قرار گرفته و کشورهاى جهان از قبیل اعضاى اتحادیه اروپا، ایران ، قطر و آمریکا آمادگى خود را براى کمک به لبنان اعلام کرده اند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، این ضایعه تأسف بار را به ملت و دولت دوست و برادر لبنان تسلیت گفته است.

پاشینیان با پیشواى کل مذهبى ارامنه حوزه سیلیسیه تماس تلفنى داشته، پشتیبانى ارمنستان از کشور لبنان را در این روزهاى سخت اعلام کرده و جویاى حال ارامنه ساکن لبنان شده است.

منبع: رادیو عمومی ارمنستان 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.