خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سمینار مجازی «انجمن جهانی آگاهی از کشمیر» برگزار شد

نمایندگان کشورهای مسلمان در «سمینار مجازی انجمن جهانی آگاهی از کشمیر» آزادی زندانیان سیاسی، لغو تمام محدودیت‌ها و عقب‌نشینی نظامیان مستقر در این منطقه را خواستار شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سمینار مجازی انجمن جهانی آگاهی از کشمیر (WKAF) با حضور سران، دیپلمات‌ها، نویسندگان و نمایندگان تشکلات مردم‌نهاد کشورهای مسلمان برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این سمینار لغو موقعیت ویژه ایالت جامو و کشمیر را محکوم کرده و خواهان آزادی زندانیان سیاسی، لغو تمام محدودیت‌ها و عقب‌نشینی نظامیان مستقر در این منطقه شدند.

آداما نانا، رئیس شورای حقوق ‌بشر سازمان همکاری اسلامی طی سخنانی در این سمینار دولت هند را به دلیل انزوا و اعمال محدودیت‌های ارتباطاتی علیه مردم جامو و کشمیر که از یک سال پیش ادامه دارد، محکوم کرده و گفت که این اقدامات خسارات اقتصادی زیادی بر این منطقه وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت هند یک سال است که قوانین بین‌المللی را به‌شدت نقض، و فعالان مدافع حقوق ‌بشر و غیرنظامیان بی‌گناه در جامو و کشمیر را به اتهامات بی‌اساس مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

منیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد نیز با بیان اینکه نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند اصلا تمایلی برای گفت‌وگو بر سر مسئله کشمیر ندارد، گفت: هند به کشمیر بیش از ۹۰۰ هزار سرباز اعزام کرده و به مردم آسیب‌پذیر ظلم می‌کند.

مسعود خان، رئیس‌جمهور آزاد جامو و کشمیر که تحت کنترل پاکستان قرار دارد، نیز در «سمینار مجازی انجمن جهانی آگاهی از کشمیر» اظهار کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال تحولات کشمیر ساکت می‌ماند و اعضای دائم این نهاد برای حل این مسئله تلاش نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: جهان در قبال قتل مردم بی‌گناه کشمیر از سوی نظامیان هند سکوت اختیار کرده است. لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو کشمیر دولت هند غیرقانونی است.

منبع: آناتولی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.