خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری دوره مجازی «آمادگی آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه»

دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جامعه الزهرا(س) دوره مجازی آمادگی آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه را برگزار می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۳، نسبت به برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی (عملی) و ارائه پروانه مشاوره خانواده اقدام نموده است. در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های خانوادگی، در برگزاری دوره مجازی آمادگی آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه که از سوی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب طراحی و اجرا شده است، معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، جامعه الزهرا(س) و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مشارکت خواهند کرد.

دوره مجازی ارتقای آمادگی جهت شرکت در آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه، در راستای توانمندسازی متقاضیان اخذ پروانه مشاوره خانواده، جهت طلاب فارغ‌التحصیل سطح ۲ و بالاتر خواهر و برادر حائز شرایط شرکت در این دوره و نیز دانشجویان فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی و بالاتر گرایش‌­های مندرج در فراخوان این آزمون (رشته‌های: مطالعات خانواده، مطالعات زنان، مشاوره، روان‌پزشکی، روان‌شناسی، مددکاری اجتماعی، خدمات اجتماعی، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی) برگزار خواهد شد.

این دوره به صورت آفلاین و آنلاین (برخط) برگزار خواهد شد و حاوی جزوات تلخیصی و نموداری از برخی محورهای آزمون، فایل صوتی تدریس اساتید برتر در محورهای مرتبط با برخی سرفصل‌های این آزمون، جلسات فشرده آنلاین (برخط)، بیان نکات مهم برخی دروس توسط اساتید برجسته کشوری و کارگاه‌های آشنایی با فرایند مشاوره و آمادگی جهت آزمون شفاهی (عملی) می‌باشد.

شرکت کنندگان می‌توانند پک کامل دوره و یا تک‌درس‌های مورد علاقه و یا آزمون‌های خودسنجی را برگزینند و نسبت به پرداخت هزینه متناسب با انتخاب خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که طلاب از تخفیف پنجاه درصدی جهت شرکت در این دوره برخوردار خواهند بود.

داوطلبان با توجه به رشته دانشگاهی خود، علاوه بر پاسخ به سؤالات عمومی آزمون مشاوران خانواده، در یکی از سه حوزه مشاوره روان‌شناختی، مشاوره حقوقی و مذهبی و مشاوره مددکاری اجتماعی (که سؤالات آن­ها به صورت جداگانه طرح خواهد شد)، شرکت خواهند کرد. دوره مجازی آمادگی آزمون مشاوران خانواده تلاش دارد محتواهای آموزشی متناسب با هر سه گرایش (با تمرکز بیشتر بر گرایش حقوقی ـ مذهبی و روان‌شناختی) را ارائه نماید.

«آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه» از دو بخش آزمون مکتوب (که توسط سازمان سنجش برگزار خواهد شد) و آزمون شفاهی (که توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار می‌شود)، تشکیل خواهد شد. با توجه به فرصت محدود باقی‌مانده تا آزمون کتبی (جمعه ۴ مهرماه ۱۳۹۹)، تمرکز «دوره مجازی آمادگی آزمون مشاوران خانواده» بر مهارت‌­افزایی جهت شرکت در مصاحبه شفاهی (عملی) که در زمستان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود، خواهد بود.

گرچه شرکت‌کنندگان می‌توانند با مطالعه محتوای آموزشی ارائه شده و استفاده از آزمون‌های خودسنجی خود را جهت آزمون کتبی مهیا کنند، اما با توجه به حجم محتوا و نیازمندی قبولی در مصاحبه شفاهی به آشنایی هم‌زمان با مهارت‌های مشاوره‌ای عملی و محتواهای علمی مرتبط با آزمون مکتوب، هدف‌گذاری در طراحی دوره، افزایش امکان قبولی در آزمون شفاهی به همراه توانمندسازی محدود و متناسب با محدودیت زمانی برای آزمون مکتوب خواهد بود.

شایان ذکر است که هزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون در استان‌های مختلف کشور در کلینیک‌های مشاوره دارای مجوز از قوه قضائیه به فعالیت خواهند پرداخت. هم‌چنین حداقل یک‌سوم از مشاوران هر کلینیک می‌بایست از میان بانوان انتخاب شوند.

این دوره به منظور ارتقای آمادگی کسانی خواهد بود که با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مطالعه دقیق آگهی و ثبت‌نام در آزمون مشاوران خانواده اقدام نموده­اند (ثبت نام در این دوره فرد را از ثبت نام در آزمون مندرج در سایت سازمان سنجش بی نیاز نخواهد کرد). البته شرکت برای سایر افرادی که مایلند خود را برای آزمون سال آینده مهیا کنند و یا علاقه‌مند به آشنایی با محتواهای علمی ارائه شده در دوره می‌باشند، بلامانع است.

مهلت ثبت نام در دوره آمادگی آزمون تا ۲۵ مردادماه خواهد بود و دوره از ابتدای شهریورماه آغاز خواهد شد.

برای ثبت نام در دوره مجازی آمادگی آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه اینجا کلیک کنید.

منبع روابط عمومی دانشگاه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.