خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استعفای نمایندگان حزب کتائب لبنان در پی انفجار بیروت

حزب کتائب لبنان، از استعفای سه نماینده خود در مجلس این کشور در پی انفجار بندر بیروت خبر داده است.

سامی جمایل، رئیس حزب مسیحی کتائب لبنان در مجلس این کشور طی سخنانی در مراسم سوگواری نظر نجاریان، دبیرکل این حزب که در انفجار مهیب چهارم اوت در بندر بیروت جان باخته بود، از کناره‌گیری خود از مجلس خبر داد.

به گفته وی، ندیم جمایل و الیاس خانکش دیگر نمایندگان حزب مسیحی کتائب لبنان در مجلس، نیز استعفا کرده‌اند.

جمایل خطاب به میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: ۴ اوت ۲۰۲۰ تاریخی برای تولد لبنان جدید بر روی خرابه‌های لبنانی که از شما به جا مانده، خواهد بود. برای لبنانی که می‌خواهیم به مبارزه ادامه خواهیم داد. به کسی اجازه ایجاد تمایز و تفرقه در بین خود نخواهیم داد.

حزب کتائب سه کرسی از ۱۲۸ کرسی مجلس این کشور را در اختیار داشت.

از سوی دیگر پائولا یعقوبیان، نماینده مستقل در مجلس لبنان نیز طی پیام توییتری در واکنش به وقوع انفجار در بیروت اعلام کرد که کناره‌گیری کرده است.

وی همچنین مجلس لبنان را «مجلس یاس و ناامیدی» خواند و تمامی نمایندگان را به استعفا دعوت کرد.

مروان حماده، نماینده حزب دیدار دموکراتیک نیز فردای روز انفجار از سمتش کناره‌گیری کرده بود.

گفتنی است روز سه‌شنبه چهارم اوت انفجار مهیبی در بندر بیروت در لبنان رخ داد که منجر به مرگ ۱۵۸ و زخمی شدن حدود پنج هزار نفر شد.

در این حادثه به ساختمان‌های اطرف این بندر از جمله نهادهای دیپلماتیک، خانه سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق این کشور، مقر نخست‌وزیری لبنان و مسجد محمدالامین خسارات سنگینی وارد شد.

منبع رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.