خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۳ عیب هیوندای توسان

اگرچه هیوندای توسان در میان جوانان ایرانی به‌خاطر ظاهر فریبنده و زیبایش طرفداران زیادی دارد. اما توجه به ابعاد و وزن آن دارای گشتاور و نیروی  بسیار پایینی است.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان‌نیوز)، هیوندای توسان محصول شرکت خودروسازی هیوندای کره‌‌‌ی جنوبی است، که طرفداران زیادی در جهان و در میان ایرانی‌ها دارد. جذابیت بالا و عملکرد خوب این خودرو باعث استقبال گسترده‌ای در میان هموطنانمان شده است. این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۰۴ وارد عرصه‌ی خودروسازی در جهان شد و تاکنون سه نسل از این خودرو وارد بازار شده که در هر مرحله از تولید، این شرکت سعی کرده عیب ها و نقص هایی که در نسل قبلی آن‌ها وجود داشته را برطرف نماید که این ویژگی مثبت شرکت هیوندا توجهات بسیار زیادی از ناحیه خریداران در کشور‌های مختلف ازجمله کشور خودمان را به خود جلب کرده است. در کنار ویژگی‌های مثبت این خودرو، معایب و نقص‌هایی نیز وجود دارند که در این مقاله می خواهیم به سه مورد از آن ها اشاره نماییم.

مشخصات فنی

این خودرو دارای دو پیشرانه‌ی ۲ و ۲.۴ لیتری است که پیشرانه‌ی ۲ لیتری آن قادر به تولید ۱۵۳ اسب بخار در۶۲۰۰ دور بر دقیقه و پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری توانایی تولید ۱۹۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. این قدرت توسط یک گیربکس ۵ سرعته‌ی دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ آن منتقل می گردد. به نظر می‌رسد که با توجه به اندازه‌ی بزرگ و وزن زیاد این خودرو این پیشرانه بسیار کم و ناکافی است. دومین ایراد فنی اساسی که به این خودرو می توان گرفت شتاب صفر تا صد آن است. در منابع ذکر شده  توسط شرکت این شتاب ۱۱.۸ ثانیه و در نسل سوم حتی ۸.۱۱ ثانیه ثبت شده که با توجه به تست های جاده ای انجام شده این عدد  در واقعیت به ۱۴ می رسد. که البته تفاوت زیادی با رقم عنوان شده توسط کمپانی هیوندا دارد. از نظر وارد کنندگان خودرو و خریداران این عیب بزرگی برای خودروهای این شرکت با توجه به رنج قیمت بالای آن ها است. به علاوه این مورد برای کسانی که عاشق سرعت بالا و هیجان هستند یک مورد منفی است. در کشور ایران با توجه به واردات خودروهایی با حجم موتور پایین و استفاده از موتور‌های پایه ای این شرکت این شتاب‌گیری در جاده های ایران قابل مشاهده تر است، چرا که کم قدرت‌ترین پیشرانه‌های این شرکت  در ایران مورد استفاده قرار می گیرند. مورد بعدی که دوباره در کشور عزیزمان باعث انتقاد شده  میزان مصرف سوخت این خودرو‌ها است. در منابع این شرکت حداقل استفاده از بنزین در هر صد کیلومتر ۳.۸ لیتر عنوان شده اما در عمل به علت کیفیت پایین بنزین و عوامل دیگری این عدد به ۱۰ لیتر در هر کیومتر می رسد که بسیار عدد قابل توجهی می باشد.

3 عیب هیوندای توسان-2

طراحی داخلی وخارجی نامناسب

هنگامی که نخستین بار در سال ۲۰۰۴ این خودرو وارد عرصه رقابت جهانی شد ، طراحان این خودرو را ترکیبی نا متعادل و نه چندان زیبا از سه خودروی هیوندای النترا، میتسوبیشی و کیا‌ اسپورتیج می‌دانستند ،که باعث انتقادات گسترده‌ای از این خودرو شد. نسل اول آن یه کراس اوور تهاجمی، خشن و زیبا  مانند اکثر کراس اوور های امروزی نبوده؛ چراغهای بسیار بزرگ و مه شکن‌های دایره‌ای قدیمی چهره‌ی بسیار زیبایی به این نسل نداده‌‌اند.  طراحی داخلی هم بسیار قدیمی و در آن از متریال‌های خیلی سخت مثل پلاستیک استفاده کرده‌اند.

در نسل دوم سعی شده که بسیاری ایرادات برطرف شود اما به محض وارد شدن به کابین متوجه خواهید شد صندلی راننده طراحی بسیار ضعیفی دارد، به گونه‌ای که خیلی راحت جلو و عقب نمی‌رود و برای افراد قد بلند چندان مناسب نیست. در نسل سوم این خودرو سعی شده که مشکلات نسل اول و دوم به کل رفع شود اما در نگاه اول قطعا خریدار متوجه شباهت زیاد آن به هیوندا‌ی سانتافه خواهد شد. در طراحی داخلی آن ها هم ممکن است در شخص خریدار احساس قدیمی بودن طراحی دست بدهد چرا که  طراحی داخلی و خارجی آن با هم چندان هم‌خوانی لازم را ندارد.

کیفیت قطعات و مصائب تعمیر و ارزش خرید پایین

استفاده از پلاستیک بی‌کیفیت در ساخت این خودرو همواره باعث انتقاد‌های گسترده به آن شده است. در نسل دوم این خودرو قطعات به کاربرده ممکن است به سختی قابل تعمیر باشند برای نمونه می توان به تعویض شمع های آن اشاره نمود که برای جایگزین نمودن آن‌ها باید قسمت بالایی موتور را باز کرد. علاوه بر این برای تعویض روغن و تعویض دنده هم باید دردسر‌های مشابه‌ای را تحمل نمود. مورد قابل ذکر دیگر در این قسمت دوام بسیار پایین قطعات مورد استفاده در این کراس اوور هاست که ممکن است سریعتر از  چیزی که فکرش را بکنید نیاز به تعمیر داشته و باعث هزینه‌های بالایی در نگهداری از این خودرو شود.

3 عیب هیوندای توسان -3

کلام آخر

اگرچه این خودرو در میان جوانان ایرانی به‌خاطر ظاهر فریبنده و زیبایش طرفداران زیادی دارد. اما توجه به ابعاد و وزن آن دارای گشتاور و نیروی  بسیار پایینی است. همینطور معایب ذکرشده در طراحی داخلی و خارجی آن و همچنین  قیمت بالای آن و کیفیت پایین پلاستیک مورد استفاده باعث می شود که برای خرید آن نیاز به تحقیق بیشتر باشد.

منبع این مقاله، سایت همراه مکانیک معرفی توسان، قیمت هیوندای توسان بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.