خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس نسبت به پاندمی مصرف انسان هشدار داد

پاپ فرانسیس از مسیحیان خواست مغلوب بیماری همه گیر مصرف گرایی که دامنه اش به مصرف انسان رسیده است، نشوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، در آخرین دیدار عمومی هفتگی خود که این ایام به دلیل بیماری همه گیر کرونا بدون حضور مردم برگزار می شود از مسیحیان جهان دعوت کرد تا نسبت به هرگونه نقض عزت و شرافت آدمی واکنش نشان دهند و حساس باشند.

پاپ فرانسیس افزود: کووید ۱۹ نشان داد که ابناء بشر تا چه حد شکننده هستند و تا چه حد اعضای جامعه انسانی به یکدیگر وابسته اند. پاپ گفت: این بیماری نشان داد اگر هر یک از ما مراقب دیگری نباشد، شفا و درمانی در کار نخواهد بود.

وی از کتابخانه حواریون واتیکان خطاب به مسیحیان گفت: در این ایام شاهد بودیم که عده بی شماری در سراسر جهان به رغم خطر این بیماری کشنده، به کمک نیازمندان و بیماران شتافتند و همین تعداد کافیست تا مطمئن شویم که طبق آیه کتاب مقدس محبت به همسایه همچنان نجات بخش است.

وی گفت: اما این فقط ویروس کرونا نیست که باید با آن جنگید. بیماری فراگیرتری نیز از طریق رسانه ها در حال گسترش است که انسان و کرامت انسانی را نابود میکند و با او همچون شیئ بی جان برخورد میکند. بیماری اجتماعی که انسان را در حد کالای مصرفی تنزل داده و مصرف و بعد دور انداختن انسانها را تبلیغ میکند.

پاپ فرانسیس با تقبیح این فرهنگ «مصرف و دورانداختن» که انسان را نیز به کالا تبدیل کرده است، هشدار داد این بیماری خطرناک تر از کروناست و مردم باید دیندارانه به انسان نگاه کنند. نگاه دینی به ما یاداور میشود که خداوند انسان را بر صورت خویش خلق کرد و او را موجودی شایسته دوست داشتن و با توانایی عشق ورزی به دیگران خلق کرده است و نه شیء میان اشیاء.

پاپ فرانسیس از مسیحیان خواست مغلوب بیماری همه گیر مصرف گرایی که دامنه اش به مصرف انسان رسیده است، نشوند.

منبع: موسسه گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.