خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انجمن علمای الجزایر برقراری رابطه با اسرائیل را حرام اعلام کرد

انجمن علمای مسلمان الجزایر اعلام کرد: عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر حرام و ممنوع است و شرعا هرگونه کوتاه آمدن از هر وجب از خاک تاریخی فلسطین و تحت هر پوششی جایز نیست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، انجمن علمای مسلمان الجزایر که بزرگ‌ترین انجمن علمای دینی در این کشور است، با صدور بیانیه‌ای به تصمیم امارات مبنی بر برقراری روابط رسمی با اسرائیل، واکنش نشان داد و اعلام کرد، سکوت کردن در قبال تصمیم امارات خیانت است.

این انجمن الجزایری همچنین اعلام کرد: همکاری یا عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که اراضی ما را اشغال و به مقدسات ما، مسجد و مردم بی‌احترامی کرده، نوعی خیانت بزرگ است.

در این بیانیه همچنین آمده است، عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر حرام و ممنوع است و شرعأ هرگونه کوتاه آمدن از هر وجب از خاک تاریخی فلسطین و تحت هر پوششی جایز نیست، زیرا که هم فلسطین هم بیت المقدس حق فلسطینیان و امت اسلامی است.

روز پنجشنبه واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا؛ محمد بن‌ زاید، ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این پس همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

تشکیلات خودگردان فلسطین و تعدادی از کشورهای عربی مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند و رهبری فلسطین آن را خیانت توصیف کرد.

منبع: سنی دیلی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.