خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دودستگی نژادی و حزبی کاتولیک ها در انتخابات ۲۰۲۰

نظرسنجی جدید موسسه پیو نشان می دهد که کاتولیک های سفید پوست و اسپانیایی درباره اینکه به چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ رأی دهند، اختلاف نظرهایی دارند.

به گزارش گروه ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو از یازده هزار بزرگسال آمریکایی که در ژوئیه و آگوست انجام و ۱۳ اوت منتشر شد، اختلاف نظر های آشکاری بین گروه های نژادی فرقه های مذهبی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، وجود دارد.

براساس نظرسنجی پیو کاتولیک های سفید پوستی که حق رای دارند، قصد دارند با حاشیه ۱۹ امتیاز، یعنی ۵۹ درصد تا ۴۰ درصد، از رئیس جمهور دونالد ترامپ حمایت کنند.

از آن دسته از افرادی که در ماه نوامبر از ترامپ حمایت می کنند، ۴۲ درصد قویا گفتند که از ترامپ حمایت خواهند کرد. تنها نیمی از کاتولیک های سفید پوست که طرفدار جو بایدن بودند گفتند که قویا از معاون رئیس جمهور اسبق حمایت می کنند. حاشیه خطای نظرسنجی کاتولیک های سفید، +/-۴.۴ درصد بود.

از میان کاتولیک های اسپانیایی دارای حق رأی، ۳۳ درصد اظهار داشتند که از ترامپ حمایت می کنند، و ۲۰ درصد از آنها گفتند که قویا از انتخاب مجدد رئیس جمهور حمایت می کنند.

۶۵ درصد از کاتولیک های اسپانیایی موجود در این نظر سنجی گفتند که از بایدن حمایت می کنند، ۲۳ درصد از آنها گفتند که «قویا» از این نامزد حمایت می کنند. حاشیه خطا این نظرسنجی، ۶.۴ +/- امتیاز بود، بدین معنی که حداکثر ۳۹ درصد از کاتولیک های اسپانیایی یا حداقل ۲۶ درصد از کاتولیک های اسپانیایی از ترامپ حمایت می کنند.

در بین کاتولیک ها با نژادهای مختلف، یک گروه منحصر به فرد در نظرسنجی ۲۰۲۰ وجود ندارد

کاتولیک های سفید پوست و اسپانیایی، در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا به احزاب سیاسی مختلفی رای داده اند. اکثر کاتولیک های سفید پوست در چهار دوره انتخابات گذشته به نامزدهای جمهوریخواه رأی داده اند و اکثر کاتولیک های اسپانیایی در چهار دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته به نامزدهای دموکرات رأی داده اند.

آماری که موسسه پیو در نظرسنجی ژوئیه و آگوست ۲۰۲۰ بدست آورده قابل مقایسه با میزان رای کاتولیک های سفید پوست و اسپانیایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است.

در سال ۲۰۱۶، ترامپ توانست کل رای کاتولیک ها را بدست آورد، بعد از سال ۲۰۰۴ این اولین بار بود که یک نامزد جمهوری خواه توانست رای کل کاتولویک ها را بدست آورد. ترامپ ۵۲ درصد آرای کاتولیک ها و هیلاری کلینتون ۴۵ درصد آرای کاتولیک ها را به دست آورد که در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۲، با یک افت ۵ امتیازی همراه بود.

درصد کاتولیک های سفید پوست در سال ۲۰۱۶ در حمایت از ترامپ، از ۶۰ تا ۳۷ بودند، در صورتی که در سال ۲۰۱۲، در حمایت از رامنی از ۵۹ تا ۴۰ بودند. کاتولیک های اسپانیایی برعکس بودند: ۶۷ درصد از کاتولیک های اسپانیایی به کلینتون رای دادند، در حالی که ۲۶ درصد به ترامپ به رأی دادند.  ۷۵ درصد کاتولیک های اسپانیایی در سال ۲۰۱۲ به اوباما رأی دادند.

در میان تمام گروه های مذهبی که در سال ۲۰۱۶ توسط موسسه پیو مورد بررسی قرار گرفت، کاتولیک های اسپانیایی بیشترین درصد تغییر در طرفداری از یک حزب را در انتخابات ریاست جمهوری داشتند. دموکرات ها در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال ۲۰۱۲، افت هشت امتیازی رأی کاتولیک های اسپانیایی را تجربه کردند.

موسسه پیو در سال ۲۰۲۰ دریافت که رأی دهندگان پروتستان انجیلی و غیر انجیلی، با حاشیه وسیع ۸۳ درصد پروتستان های انجیلی سفید پوست و ۵۹ درصد پروتستان های غیر انجیلی سفید پوست، از ترامپ حمایت می کنند.

در میان پروتستان های سیاه پوست، ۹۲ درصد گفتند که از بایدن حمایت می کنند و ۵ درصد گفتند که از ترامپ حمایت می کنند، و این اعداد، بیشترین درصد اختلاف و شکاف در بین گروه های مذهبی را نشان می دهد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.