خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمپین حمایت از حقوق مسلمانان هند

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن با راه‌اندازی کمپینی، خواستار دفاع از حقوق اقلیت مسلمانان هند از سوی سازمان ملل شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این نهاد حقوق بشری اسلامی با راه‌اندازی کمپینی از فعالان و آزادی‌خواهان خواسته است تا با نامه‌نگاری با «احمد شهید»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور آزادی دینی و عقیدتی، خواستار توقف خشونت و آزار دولت هند علیه اقلیت مسلمان این کشور شوند.

کمیسیون حقوق بشر، همچنین خواستار برخورداری همه مردم هند از حق شهروندی این کشور بدون در نظر گرفتن دین آنها شده است.

قانون تبعیض‌آمیز موسوم به قانون جدید شهروندی (new Citizenship Amendment Act) که در اواخر سال ۲۰۱۹ در هند تصویب شد، دین افراد مهاجر را ملاک اصلی اعطای شهروندی قرار داده و پیروان همه ادیان به جز مسلمانان را واجد شرایط دریافت شهروندی این کشور دانسته است.

این قانون، اعطای شهروندی به پناهندگان غیرمسلمان از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش را امکان‌پذیر ساخته است.

علاوه بر این، سرشماری ملی شهروندان این کشور نیز به موضوعی تبعیض‌آمیز برای مسلمانان تبدیل شده و صدها هزار نفر از آنها از حق شهروندی هند محروم شده‌اند.

در جولای ۲۰۱۹، «آمیت شاه»، وزیر کشور هند، به پارلمان این کشور اعلام کرد که دولت، مهاجران غیرقانونی مقیم در هر جای کشور را شناسایی و از کشور اخراج خواهد کرد. در پی اجرای این سرشماری، شهروندی صدها هزار نفر از مسلمانان هند غیرقانونی اعلام شد.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.