خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۵ واقعیت دینی درباره کاملا هریس ؛ کاندید معاونت ریاست جمهوری دموکرات ها

۵ واقعیت دینی در مورد کاملا هریس؛ یک سیاهپوست فقیر با خانواده ای هندو که انتخاب جو بایدن برای معاونت ریاست جمهوری است.

به گزارش گروه ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، تعداد معدودی از کاندیداهای معاون ریاست جمهوری مانند کاملا هریس سناتور ۵۵ ساله کالیفرنیا  که جو بایدن را انتخاب کرده است، از عقاید مذهبی خود صحبت می کنند.

بیوگرافی قومی، نژادی و فرهنگی هریس نماینده بخشی از جمعیت ایالات متحده است (که در حال افزایش است) اما هرگز کسی در مقام دوم کشور، آنها را بیان نکرده بود.

در اینجا به پنج واقعیت دینی هریس می پردازیم:

کاملا هریس با هندوئیسم و مسیحیت بزرگ شد؛ مادرش، شیامالا گوپالان، اهل چنای هند و پدرش دونالد هریس اهل جامائیکا بود. آنها با یکدیگر در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، آشنا شدند. نام او، کامالا، به زبان سانسکریت به معنی «نیلوفر آبی» است و نام دیگر الهه هندو، لاکشمی، است. قبل از ازدواج، چندین بار به هند سفر کرده و با اقوامش آشنا شده بود.

اما وقتی ۷ ساله بود پدر و مادرش از هم جدا شدند، با این حال او در اوکلند و برکلی بزرگ شد و در کلیساهای سیاه پوستان شرکت می کرد. همسایه طبقه پایین او، رجینا شلتون، اغلب کامالا و خواهرش مایا را به کلیسای خیابان ۲۳ در اوکلند می برد. هریس اکنون خود را یک باپتیست سیاه پوست می داند.

ازدواج با یک مرد یهودی

هریس در یک قرار ملاقات کور (ملاقات دو ناشناس) در سان فرانسیسکو با همسرش، داگلاس امهوف، ملاقات کرد. آنها در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند. در مراسم عروسی، آنها برای احترام به سنت یهودیت امهوف، یک لیوان شیشه ای را خرد کردند. این ازدواج اول هریس و دومین ازدواج امهوف بود. مقاله ای در مطبوعات یهودیت، کار او به تقلید از مادر شوهر یهودی اش، باربارا امهوف، را شایسته «اسکار» دانست.

وی به دلیل عدم مشارکت فعالانه در طی سال های خدمتش به عنوان دادستان در پرونده های مدنی علیه سوء استفاده جنسی روحانیت کاتولیک، مورد انتقاد قرار گرفت. پس از فارغ التحصیل شدن در دانشگاه کالیفرنیا، کالج حقوقی هاستینگز، کاملا هریس را به عنوان دادستان جوان در پیگرد قانونی جرائم جنسی و استثمار کودکان تعیین کرد. اما تحقیقات انجام شده توسط The Intercept و The Associated Press نشان داد که هریس هم در مقام بازپرس بخش قضایی سانفرانسیکو و هم در مقام دادستان کل، در برابر رسوائی سوءاستفاده کلیسای کاتولیک ساکت بود.

بازماندگان سوءاستفاده جنسی به دست روحانیت، می گویند که او در برابر درخواست های غیررسمی برای کمک به آنها در پرونده هایشان مقاومت کرده و از انتشار اسناد مربوط به روحانیون متجاوز که توسط جانشین اش، ترنس هالینان، جمع شده بود، امتناع ورزیده است.

هریس به عنوان دادستان کل، از دیوان عالی ایالات متحده تقاضا کرد که از قبول درخواست هابی لابی (Hobby Lobby) مبنی بر رد بیمه مراقبت های بهداشتی زنان برای جلوگیری از بارداری به دلیل اعتقادات مذهبی صاحب فروشگاه های زنجیره ای خودداری کند.

کاملا هریس با این حکم در سال ۲۰۱۴، با حمایت ۱۵ ایالت و شهر واشنگتن دی سی، نوشت که اگر هابی لابی به دلایل مذهبی مجوز جلوگیری از بیمه کنترل تولد را بگیرد، ممکن است سایر شرکت ها نیز به دنبال معافیت های مشابه از قوانین حقوق مدنی کشور بروند.

در این تصمیم تاریخی، دیوان عالی کشور حکم داد که نمی توان شرکت های خانوادگی را تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه، مجبور به پرداخت بیمه جلوگیری از بارداری کرد اگر آن اهانت به عقاید مذهبی شان تلقی شود.

بعدها، هریس به عنوان سناتور آمریکا، با حمایت از لایحه کنگره برای تضعیف قانون احیاء آزادی مذهبی، اطمینان داد که از آن برای تبعیض دینی استفاده نمی شود. این اقدام با نام «قانون آسیب نرسان»، برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ و بار دیگر در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. RFRA در اصل در سال ۱۹۹۳ به تصویب رسید تا مانع دولت در «تحمیل کردن اعمال مذهبی شخص» شود.

طرفداران قانون «آسیب نرسان یا Do No Harm» معتقد بودند که RFRA «نباید آن به معنی تایید معافیت از قانون اجرایی» تلقی شود. اگر به تصویب برسد، این اطمینان حاصل می شود که کارفرمایان مذهبی نمی توانند بیمه مراقبت های بهداشتی کارمندان را سلب کنند یا خواهان معافیت از قوانین حقوق مدنی شوند.

در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، او از تمثیل عهد جدید سامری استفاده کرد. عیسی این مثل را درباره یک فرد خارجی می گوید که به مردی که مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در کنار جاده افتاده بود، کمک می کرد. هریس گفت که این مثل به او کمک کرده است تا اطرافیان و همسایگان خود را به خوبی بشناسد.

کاملا هریس سال گذشته در کمپین افراد فقیر گفت: «همسایه فقط آن کسی نیست که کد پستی اش مشابه کد پستی ما باشد، آنچه از این مثل می آموزیم این است که افرادی که در خیابان هستند هم همسایه ما تلقی می شوند. همسایه بودن یعنی زندگی مان در خدمت افراد دیگر باشد. و این یعنی اینکه همه ما برادر و خواهر یکدیگر هستیم.»

کاملا هریس در سخنرانی های دیگر، از الهیات آزادی بخش، الهیات ستمدیدگان و مستمندان که به دنبال مبارزه، آزادی خواهی، حق طلبی و عدالت جویی است، استفاده کرد.

هریس در مراسمی که سال گذشته توسط حزب دموکراتیک Iowa برگزار شد، گفت: «عدالت در رای گیری است. عدالت اقتصادی در رای گیری است. عدالت مراقبت های بهداشتی در رأی گیری است. عدالت آموزش و پرورش در رأی گیری است. عدالت باروری در رای گیری است. عدالت کودکان در رأی گیری است … این حرف آخر است. من معتقدم با غلبه بر این بی عدالتی ها، ما وعده های خود به مردم آمریکا را عملی کرده و پتانسیل های مردم آمریکا را شکوفا خواهیم کرد.»

 

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.