خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش‌های خواندنی به ادعای مضحک پمپئو علیه سردار سلیمانی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با پیروی از ترامپ در طرح ادعاهای تروریستی علیه سردار سلیمانی ضدتروریسم منطقه ادعا کرد، حاج قاسم سلیمانی مسئول قتل هزاران مسیحی در سراسر خاورمیانه بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آمریکایی‌ها پس از ترور سردار قاسم سلیمانی ادعا‌ها و اظهارات زیادی پیرامون مشروع بودن این ترور خصمانه مطرح کردند که تاکنون مورد پذیرش جامعه جهانی قرار نگرفته است. به گونه‌ای که گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز با انتشار گزارشی، اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی را نقض قوانین و حقوق بین الملل اعلام و ادعا‌های واشنگتن در مورد آن را رد کرد.

در این رابطه، اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی یک نطق سخنرانی از پیش ضبط شده که در مجمع ملی حزب جمهوریخواه پخش شد، با پیروی از دونالد ترامپ در طرح ادعاهای تروریستی علیه این سردار ضدتروریسم منطقه ادعا کرد، سردار قاسم سلیمانی، «مسئول قتل هزاران مسیحی در سراسر خاورمیانه بود.

این اتهامات بی اساس از سوی وزیر خارجه آمریکا، در حالی مطرح می شود که بسیاری از رهبران و نخبگان مسیحی در کشورهای عراق و سوریه، بارها بر نقش سردار سلیمانی در حمایت از جان مسیحیان در برابر داعش تاکید کردند، به گونه ای که «ریان الکلدانی» دبیرکل جنبش بابلیون (نیروهای مقاومت مسیحی در عراق) در همین رابطه عنوان کرد: زمانی که داعش در خاک ما بود، سردار سلیمانی کمک زیادی به ما کرد. حال چرا باید کسی که به ما کمک کرد، انکار کنیم؟

یک ‏رهبر مسیحی دیگر که در مقابل داعش جنگیده می گوید: اگر هرکسی دین خود به ‎حاج قاسم سلیمانی را فراموش کند، ما مسیحی ها نمی توانیم نقش او در شکست داعش و آزاد کردن سرزمین هایمان را فراموش کنیم.

‏اسقف کلیسای انجیلی شهر حلب سوریه، حاج ‎قاسم سلیمانی را «شهید» و «مدافع» مسیحیان توصیف کرد.

کشیش ابراهیم نصیر تصریح می کند که سردار سلیمانی زنده است، چون از خدا و از رسالت آسمان به زمین دفاع و از مسیحیان سوریه در قبال خطر داعشی ها حمایت کرد.

از سوی دیگر، این اظهارت مایک پمپئو با توجه به سابقه وارونه نشان دادن واقعیت‌ها توسط مقامات آمریکایی، باعث غافلگیری ناظران نشد؛ اما آنها ادعای کشتار مسیحیان توسط شهید قاسم سلیمانی را سطح جدیدی از دروغگویی توصیف کردند.

«ریجارد هانانیا»، محقق دانشگاه کلمبیا در صفحه توئیتر خود نوشت:
پمپئو گفت که سردار سلیمانی مسئول کشتار مسیحیان در سرتاسر خاورمیانه است. من می‌دانم انتظار داشتن از او برای بیان حقیقت توقع زیادی است اما این یک دروغ در یک سطح متفاوت است.

ماکس بلومنتال، خبرنگار سرشناس آمریکایی هم در صفحه توئیتر خود نوشت:
مایک پمپئو گفت قاسم سلیمانی مسئول مرگ هزاران مسیحی خاورمیانه بود. در حقیقت، این همان چیزی بود که «شورشیان میانه رو» تحت حمایت ناتو و (دولت های عربی) خلیج فارس با مسیحیان در سوریه انجام دادند. سلیمانی کمک کرد تا مانع از نسل کشی آنها شود و آمریکا (فقط) نگاه کرد.

همچنین پایگاه خبری تحلیلی «میدل ایست ای» نوشت:
مشخص نیست که مایک پمپئو به چه چیزی اشاره می‌کرد وقتی از کشتار مسیحیان توسط سردار سلیمانی حرف زد. این ژنرال ایرانی در جنگ سوریه و نبرد جاری عراق حضور داشت اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد، تهران و یا گروه های تحت حمایت ایران نظامند مسیحیان را می‌کشند. در حقیقت طرفداران ایران، سردار سلیمانی را به عنوان مدافع جمعیت مسیحیان خاورمیانه نشان می‌دهند؛ به خاطر نقشی که در مبارزه با گروه داعش داشت، گروهی که اقلیت‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهد.

منبع: تابناک

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.