خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیدحسن نصرالله: اسلام‌آوردن بنی‌امیه و ابوسفیان برای ضربه زدن به دین بود

دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنرانی خود به مناسبت دهه محرم، تصریح کرد: قوم بنی‌امیه پس از مقابله‌ها و جنگ با پیامبر(ص) به این نتیجه رسیدند که باید روش خود را عوض کنند لذا اسلام آوردند، تا از درون این دین زمینه اختلاف و تفرقه را راه انداخته و به مقابله بپردازند. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیدحسن نصرالله در سخنرانی امشب ۵ شهریور ماه گفت: آنچه دیروز عصر در جنوب لبنان رخ داد، مسئله مهم و حساسی برای ماست؛ ولی فعلاً در این باره اظهار نظری نمی‌کنم و آن را به وقت دیگری موکول می‌کنم.

وی در ابتدای سخنان خود از مجروحان مقاومت و خانواده‌های آنها تقدیر کرد و گفت: به خانواده شهدا و رزمندگان مقاومت به خاطر صداقت و اخلاص عملشان در این راه دشوار که سختی و مشقت‌های فراوانی دارد، درود می‌فرستیم. ایشان راه پایداری را ادامه داده حال آنکه برخی در این مسیر جراحت دیده و باز ثابت قدم هستند یا با کار  و عملشان یا با صدا و اعلام مواضعشان.

سیدحسن نصرالله در ادامه به سیره و شخصیت امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت که ایشان بعد از امام علی(ع) نقش مهمی در اجرای شریعت و قوانین الهی داشته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) در سه مقطع نقش مهمی داشت؛ تصریح کرد: در ماجرای قصاص قاتل امام علی(ع) که بدون تعصب و بدون غصب، توصیه و وصیت پدرشان مبنی بر «قصاص عادلانه» را انجام داد. در قضیه مراسم تشییع و دفن امام علی(ع) و در قضیه صلح با معاویه بن ابی سفیان این امام همام نقش تأثیرگذاری داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به دشمنی دیرینه قوم بنی‌امیه با پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: این قوم پس از مقابله‌ها و جنگ با پیامبر به این نتیجه رسیدند که باید روش خود را عوض کنند لذا اسلام آوردند، تا از درون این دین زمینه اختلاف و تفرقه را راه انداخته و به مقابله بپردازند.

نصرالله همچنین به اسلام آوردن ابوسفیان اشاره کرده و گفت: او ساعتی بعد از فتح مکه اسلام آورد و به پیامبر لقب سلطان داد اما در دل اعتقادی به رسالت و بعثت نبی اکرم(ص) نداشت. توطئه سفیانی با ابوسفیان آغاز شده و معاویه و یزید آن را ادامه دادند، در آخرالزمان و حکومت ولیعصر(عج) نیز سفیانی علیه امام زمان خروج خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که بالگردها و هواپیماهای جنگی این رژیم به چند پست دیدبانی متعلق به جنبش مقاومت حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی بهانه این تجاوز ادعایی جدید خود را، شلیک شدن گلوله‌هایی از سمت لبنان به نظامیان اسرائیلی در این سوی مرز عنوان کرده و این در حالی است که هیچ مدرکی برای اثبات مدعای خود ارائه نداده است.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.