خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پرستار کودک معلول در منزل

اختلالات رشدی و ضعف در سیستم اعصاب مرکزی، یکی از عمده‌ترین دلایل بروز معلولیت در کودکان می‌باشد. این درحالیست که سوانح مختلف نیز امکان ایجاد معلولیت در کودکان را دارند.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)؛ اختلالات رشدی و ضعف در سیستم اعصاب مرکزی، یکی از عمده‌ترین دلایل بروز معلولیت در کودکان می‌باشد. این درحالیست که سوانح مختلف نیز امکان ایجاد معلولیت در کودکان را دارند. کودک معلول معمولاً نیازمند کمک و همراهی یک فرد برای انجام کارهایی روزانه‌ی خود می‌باشد. از آن‌جایی که والدین و افراد خانواده به دلیل مشغله‌های زندگی و کاری توانایی انجام پرستاری از کودک به صورت مداوم را ندارند، استفاده از پرستار کودک معلول در منزل مورد تاکید می‌باشد. پرستار کودک معلول در منزل علاوه بر رسیدگی به نیازهای کودک، از نظر روانی نیز بر روی کودک کار خواهد کرد و ذهن او را از معلولیتی که گریبان‌گیر کودک شده است، آزاد خواهد کرد. پرستار کودک به تمام نیازهای کودک معلول آشنایی دارد و به واسطه‌ی گذراندن دوره‌های تخصصی، خدمات و مشاوره‌های روانی تاثیرگذاری به کودک خواهد داد.

مجموعه‌ی خدمات درمانی هوم کا با ارائه‌ی خدمات پرستار کودک معلول در منزل مسیر بازگشت کودک معلول به یک زندگی عادی را از لحاظ روانی فراهم می‌کند و با شناختی از نیازهای جسمانی کودک معلول دارد، خدمات پرستار کودک معلول در منزل را به بهترین و باکیفیت‌ترین شکل ممکن انجام خواهد داد. همچنین این مجموعه در صورت نیاز توان ارائه‌ی خدمات دیگری مانند پزشک در منزل و فیزیوتراپی در منزل را نیز دارند.

اعضای خانواده‌ی این کودکان همچنین می‌توانند با استفاده از خدمات گفتار درمانی در منزل و کاردرمانی در منزل مجموعه‌ی هوم کا شاهد بهبود سلامت روزافزون این عزیزان باشند.

مزایای استفاده از پرستار کودک معلول در منزل

ناتوانی و ضعف سیستم عصبی مرکزی، خود را با علائمی مانند اختلالات حرکتی، اختلالات رفتاری و اختلالات گفتاری یا مجموعه‌ای از تمام این اختلالات نشان می‌دهد. پرستار کودک معلول در منزل با تمامی این علائم آشنایی کامل داشته و قادر به کنترل اختلالات و در نهایت رفع نسبی این مشکلات می‌باشد. تنها نماندن کودک معلول در زمان‌هایی که والدین او در منزل حضور ندارند، یکی از مهمتریم مزایای استفاده از پرستار کودک معلول در منزل می‌باشد. اختلالات حرکتی کودک معلول سبب می‌شود تا کودک در انجام بسیاری از کارهای شخصی خود دچار مشکل شود که در چنین شرایطی پرستار کودک معلول کمک‌های مورد نیاز را انجام خواهد داد.

علاوه بر این موضوع، حضور کودک در منزل سبب افزایش روحیه‌ی او می‌شود. کودک حس بار اضافی برای والدین را نخواهد داشت و این موضوع منجر می‌شود تا انگیزه‌ی او برای انجام کارهای درمانی درخواست شده از سوی پرستار کودک معلول در منزل بیشتر شود.

پرستار کودک معلول در منزل نه تنها وظیفه‌ی کمک به کودک برای انجام کارهایش را برعهده دارد، بلکه می‌تواند نقش یک مربی را برای کودک معلول بازی کند. به این معنا که به علت تخصص بالا، مسائل روان‌شناختی را نیز در نظر گرفته و درمان‌های مربوط به حوزه‌های روانی را نیز انجام می‌دهد.

به کمک مجموعه‌ی خدمات درمانی هوم کا، پرستار مناسب برای کودک معلول خود را انتخاب کنید. پرستاران با تجربه و آموزش دیده‌ی این مجموعه آماده‌ی حضور در منزل و انجام خدمات گسترده‌ی پرستار کودک معلول در منزل می‌باشند.

 هزینه پرستار کودک معلول در منزل

شرایط و راه‌های درمان هر فرد معلول با دیگری متفاوت است و این شرایط متفاوت تعیین کننده‌ی هزینه‌ی پرستار کودک معلول در منزل می‌باشند. ویژگی‌های کودک، روش‌ها و ابزار مورد نیاز درمان، پیزان پیشرفت بیماری در کودک معلول و نحوه و زمان نگهداری از کودک از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت پرستار کودک معلول در منزل هستند.

برخی از خانواده‌ها ممکن است تمایل به حضور شبانه‌روزی پرستار در کنار کودک خود داشته باشند. این درحالیست که برخی دیگر تمایل دارند تا خود از کودکشان نگهداری کنند و فقط در ساعاتی که بیرون از منزل هستند از خدمات پرستار کودک معلول در منزل استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، انتظارات فرد بیمار و خانواده‌ی او از پرستار کودک معلول در منزل یکی دیگر از عواملی است که در هزینه‌ی این خدمت تاثیرگذار است. باوجود مشخص بودن شرح وظایف پرستار، خانواده‌ی بیمار نیز این حق را دارد که با توجه به شرایط کودک معلول خود، انتظارات خاصی را از پرستار داشته باشند.

پرستار کودک معلول در منزل

اهمیت استفاده از پرستار کودک معلول در منزل

نوع دیگری از معلولیت مربوط به ناتوانایی‌های حسی کودک می‌شود. این نوع از معلولیت‌ها در کودکان دچار اختلالات رشدی دیده می‌شود. در این حالت نیز پرستار کودک معلول در منزل نقش پررنگی در جلوگیری از پیشرفت اختلالات حسی خواهد داشت. پرستار، کودک معلول را به دلیل مشکلاتش سرزنش نمی‌کند و بین او و افراد عادی تفاوتی قائل نمی‌شود. پرستار کودک معلول در منزل وظیفه دارد تا با انجام مشاوره‌های تخصصی، کودک معلول را به سمت شکوفایی استعدادهایش سوق دهد. در نتیجه کودک معلول به این باور خواهد رسید که تفاوتی با دیگران برای انجام کارهای ذهنی ندارد و این موضوع درواقع آغاز راهی است که کودک در مسیر پیشرفت و عادی زندگی کردن برمی‌دارد. کودک معلول با راهنمایی‌ها و آموزش‌های پرستار کودک معلول در منزل به تدریج سیر بهبود بیماری در زمینه‌های مختلف را طی کرده و در آینده تفاوتی بین خود و افراد عادی نخواهد دید.

بهره‌گیری از پرستار کودک معلول در منزل توسط خانواده‌ی کودک معلول اهمبت بسزایی در روند بهبودی کودک دارد و پرستار در تمام زمینه‌ها پاسخگوی نیازهای کودک معلول می‌باشد.

انتخاب درست یک مجموعه‌ی خدمات درمانی و پرستاری قوی تأثیر بسیار زیادی در روند بهبودی کودک معلول دارد. مجموعه‌ی خدمات درمانی هوم کا یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین مجموعه‌های موجود می‌باشد که به کمک تیم متخصص پزشکی و پرستاری خود، پاسخگوی تمام نیازات مشتریان و بیماران عزیز می‌باشد.

ویژگی‌های پرستار کودک معلول در منزل

پرستاری که وظیفه‌ی نگهداری از کودک معلول را برعهده می‌گیرد، باید با خلق و خوی کودک معلول آشنا بوده و از انجام کارهایی که باعث آزار کودک معلول می‌شوند پرهیز کند. برای مثال حساسیت به نور و صدا می‌تواند یکی از محدودیت‌های کودک معلول باشد. پرستار کودک معلول در منزل باید زمانی را صرف صحبت با کودک کند. این کار موجب درک بیشتر از رفتارهای کودک معلول می‌شود و تأثیر مثبتی بر میزان اعتماد کودک به پرستار کودک معلول در منزل خواهد داشت.

پرستار باید به‌صورت مداوم با والدین کود معلول در ارتباط باشد تا نکات مثبت و منفی به‌وجود آمده در کودک معلول را به اطلاع خانواده‌ی وی برساند. پرستار کودک معلول در منزل می‌بایست برای انجام راه‌های درمانی با پزشک متخصص مشورت کند چرا که کوچکترین اشتباه به دلیل حساسیت بالا ممکن است موجب ایجاد مشکلات بزرگی شود. پرستار کودک معلول در منزل نباید از کودک معلول انتظارات بالایی داشته باشد و او را مجبور به انجام کاری کند. احترام به کودک و اهمیت دادن به نظرات و کارهای او، انگیزه‌ی لازم برای پیشرفت بهبودی را بالا می‌برد. صبر و حوصله‌ی بالا یکی دیگر از ویژگی‌های مورد نیاز برای یک پرستار است. کودک معلول در بیشتر اوقات از پس انجام کارهای خود برنمی‌آید و این موضوع نباید منجر به عصبانیت پرستار و رفتار تند وی با کودک معلول شود.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید مورد توجه پرستار کودک معلول در منزل باشد این است که تغییر ناگهانی در سبک زندگی کودک معلول ممکن است به ضرر او باشد. به این معنا که کودک معلول نتواند خود را با تغییرات ناگهانی سازگار کند. پس انجام تغییرات باید به آرامی انجام شود.

مجموعه‌ی هوم کا با بهره‌گیری از پرستاران زبده و تحصیل‌کرده، ضامن بهبودی هرچه سریعتر کودک معلول خواهند بود. خدمات پرستار کودک معلول در منزل مجموعه‌ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا با توجه به آخرین استانداردهای تعریف شده و مطابق با جدیدترین اصول و روش‌های درمانی برای کودکان معلول می‌باشد.

نکات استفاده از پرستار کودک معلول در منزل

نکات استفاده از پرستار کودک معلول در منزل

یکی از مهمترین نکاتی که والدین گرامی کودک معلول باید آن را رعایت کنند، دادن گزارش کامل شرح حال کودک، عادات رفتاری، عادات غذایی و علایق کودک معلول به کارشناسان مجموعه‌ی خدمات درمانی و پرستاری و به ویژه شخص پرستار کودک معلول در منزل می‌باشد. این موضوع منجر می‌شود تا پرستار با اطلاعات قبلی ارزشمند با کودک معلول مواجه شود.

دیگر نکته‌ی مهم برای والدین این است که با حضور پرستار کودک معلول در منزل خانواده نباید از کودک خود غافل شود. علاوه بر حضور پرستار نیاز است تا والدین کودک نیز ساعاتی در طول شبانه روز، هر چند کوتاه را در اختیار کودک معلول خود قرار دهند. این موضوع موجب هم‌افزایی فکری و عملی والدین و پرستار شده و روند بهبودی کودک را بهبود می‌بخشد.

والدین همچنین می‌بایست تمام انتظاراتی که از پرستار کودک معلول در منزل دارند را با او درمیان بگذارند تا انجام پرستاری و قدم در مسیر بهبودی کودک، به درستی و با بازدهی بالا انجام گیرد.

درخواست پرستار کودک معلول در منزل از مجموعه هوم کا

مجموعه‌ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا به عنوان ارائه کننده‌ی خدمات با کیفیت و نیز انجام خدمات متمایز شناخته می‌شود. متخصصان پرستار این مجموعه تحصیلات مرتبط با وظیفه‌ی خود را داشته و دوره‌های آموزشی مورد نیاز را گذرانده‌اند.

به منظور درخواست پرستار کودک معلول در منزل از مجموعه‌ی هوم کا کافیست با کارشناسان این مجموعه به صورت تلفنی یا حضوری ارتباط برقرار کرده و پس از گرفتن مشاوره و دادن اطلاعات کافی به کارشناسان، از خدمات ارزنده پرستار کودک معلول در منزل استفاده کنید. کارشناسان هوم کا به صورت شبانه‌روزی شما را در انجام کارهای لازم همراهی خواهند کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.