خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کامالا هریس نماد دین آمریکایی در آینده است

کامالا هریس صاحب دو معیاری است که برای جو بایدن اهمیت بسیاری دارد: او یک زن و همچنین یک سیاه‌پوست است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کامالا هریس دارای دو معیاری است که برای جو بایدن اهمیت بسیاری دارد: او یک زن و همچنین یک سیاه‌پوست است؛ دو شاخصه‌ای که ممکن است دو بخش اساسی از جامعه آمریکا را در انتخابات نوامبر با دموکرات‌ها همراه کند.

کامالا هریس که یک سناتور ۵۵ ساله است، علاوه بر این دو ویژگی، معیارهای دیگری نیز دارد که می تواند یاری‌دهنده بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باشد. او تجسم آینده دینِ امریکایی است: در دوران گسترش کثرت‌گرایی مذهبی در امریکا، نسل جوان این کشور به ویژه آنها که فرزندان و نوادگان مهاجران هستند در او نوعی تعلق معنویِ چندایمانی می‌بینند که برای نسل‌های مسیحی سفیدپوست قدیمی در امریکا ناآشناست.

کامالا هریس که در اوکلند ایالت کالیفرنیا در یک خانواده مهاجر (پدرجاماییکایی و مادر هندی) متولد شده‌است، یک سیاه‌پوست و در عین حال عضوی از جامعه آسیای جنوبی‌ها است. او در خانه‌ای به دنیا آمد که مناسک و عبادات مسیحی و هندو در کنار هم انجام می‌شد. در بزرگسالی، هریس با یک وکیل یهودی متولد بروکلین ازدواج کرد.

ابو پاتل، رئیس و مؤسس سازمان «هسته بینادینی جوانان» معتقد است: تعداد بسیاری از جوانانی که در امریکا زندگی می‌کنند از نظر هویتی مانند کاملا هریس هستند؛ هویتی همراه با ترکیب نژادی و پیشینه‌ای سرشار از تجربه‌های متنوع دینی، فرهنگی و قومی.

نظر پاتل به ویژه درباره اعضای حزب دموکرات و ائتلاف انتخاباتی آنها صادق است؛ ائتلافی که تنوع نژادی و مذهبی آن به نسبت جمهوری‌خواهان بیشتر و میزان وابستگی آن به دین سنتی کمتر است.

بایدن و هریس هردو مسیحی هستند (یکی کاتولیک و دیگری باپتیست سیاه‌پوست)، اما ترکیب آن‌دو کاملاً با ترکیب ترامپ-پنس متضاد است که هر دو سفیدپوست و پروتستان هستند.

کامالا هریس که عضو کلیسای باپتیست سوم سانفرانسیسکو است، نسخه نژادی و قومی متنوعی از مسیحیت را به نمایش می‌گذارد و در عین حال از حمایت غیرمسیحیان که بخشی از افراد خانواده او را نیز شکل می‌دهند، برخوردار است.

براساس گزارشِ سال گذشته مرکز تحقیقاتی پیو تعداد مسیحیان در امریکا درحال کاهش و تعداد افراد بدون مذهب رسمی در حال افزایش است. مسیحیت همچنان دین اکثریت مردم امریکا (۶۵ درصد) است، اما فقط ۴۲ درصد آنها را مسیحیان سفیدپوست شکل می‌دهند.

روبرت پی جونز، رئیس و بنیان‌گذار «موسسه تحقیقاتی دین عمومی» می‌گوید: بلیط بایدن-هریس مانند آینده امریکا به نظر می‌رسد و بلیط ترامپ-پنس بیشتر شبیه گذشته امریکا است.

تعهد مذهبی در سنین مختلف نیز متفاوت است و این تفاوت در گرایش سیاسی امریکایی‌ها مؤثر است. به گفته جونز، در مقیاس نژادی و مذهبی، کسانی که خود را دموکرات می‌دانند به امریکای سی‌ساله و افراد جمهوری‌خواه به امریکای هفتادساله شباهت دارند.

با این حال در حامیان حزب جمهوری‌خواه نیز تغییرات جمعیتی و مذهبی در حال افزایش است برای مثال نیکی هلی، نماینده ترامپ در سازمان ملل با وجود آنکه در یک خانواده سیک به دنیا آمده‌است، پس از ازدواج با یک مسیحی متودیست، دین خود را به مسیحیت تغییر داد.

علاوه بر او بابی جیندال، حاکم ایالت لوییزیانا نیز در یک خانواده هندو به دنیا آمده و در دوران دبیرستان مسیحی کاتولیک شده‌است.

تغییر دین مانند موارد مذکور و همچنین تعلقات چندمذهبی بین امریکایی‌ها بخشی از چشم انداز پویای امریکاست و در حال گسترش و شیوع بیشتر است. در چنین شرایطی پیشینه چندمذهبی کاملا هریس در انتخابات نوامبر یک دارایی برای حزب دموکرات به شمار می‌آید.

منبع: دین آنلاین

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.