خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام حسین(ع) شهادت را برگزید تا زیر بار ظلم و ستمگران نرود

اسقف مسیحی لبنانی:

امام حسین(ع) با نگاه به اصولی که باور داشت، شهادت را برگزید تا زیر بار ظلم و ستمگران نرود؛ لذا او مرگ با عزت را بر زندگی بدون کرامت ترجیح داد.  

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جورج صلیبا، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس جبل عامل لبنان و طرابلس، در یادداشتی به مناسبت شهادت امام حسین(ع) نوشت:

انسان های وارسته با شخصیت و عمق معرفت و رفتارشان در میان مردم شناخته شده اند چرا که ارتباطشان با خداوند متعال را به نوعی در جامعه خود منعکس می کنند؛ حال اگر سیره انسانی پاک باشد، بر مسیر حرکت او افزوده خواهد شد و نتایج مناسب برای مردم به ثمر خواهد نشاند و انسانی که در مسیر درست باشد، دارای اصولی است که موانعی که دشمن یعنی ابلیس بر سر راهش قرار دهد نمی تواند مانع حرکتش را بگیرد. زیرا همان گونه که حضرت مسیح می فرمایند.ابلیس از همان آغاز قاتل انسان ها بوده است.

لذا امام حسین(ع) این آموزه ها را از خانواده و جامعه اش و محیط اطرافش فرا گرفت تا یکی از برگزیدگانی باشد که برای مبارزه با ظلم و مقابله با سرکشی قیام کرد.

امام حسین(ع) با نگاه به اصولی که باور داشت، شهادت را برگزید تا زیر بار ظلم و ستمگران نرود؛ لذا او مرگ با عزت را بر زندگی بدون کرامت ترجیح داد. سخن حکیمانه ای است که می گوید: اگر جز مرگ چاره ای نیست پس نباید در حالی که میترسی بمیری.

امام حسین(ع) در قلب تاریخ جای دارد و نام خود را در اوج آسمان بالا به ثبت رساند، ایشان به عنوان شهید راه ایمان و پرورش یافته مکتب وفاداری مرگ را بر زندگی ترجیح داد.

اگر به جایگاه امام حسین(ع) و کرامتش نظری بیافکنیم خواهیم دید که جایگاه این ستمگران کجاست در حالی که امام حسین در قلب تاریخ جای دارد و جای ستمگران در اعماق جهنم است.

ما هر زمان که از کربلا شنیدیم و خواندیم به حال شهدای کربلا غبطه خوردیم و ستمگران را نفرین کردیم. این همان چیزی است که از شخصیت برجسته و نادر امام حسین(ع) دریافتیم که پیروان صالح بسیاری در همین مسیر همانند او گام برداشته اند. شکوه و جاودانگی از آنِ شهداست و نفرین نثار ستمگران باد.

منبع: تقریب

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.