خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بندر بین‌المللی سیراف در بوشهر

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بندر بین‌المللی سیراف قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد و در دوره هخامنشیان و ساسانیان رونق زیادی داشته است.

بندر بین‌المللی سیراف در گذشته جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار تن داشته و به شهر ادیان و ملل گونان شهرت داشته زیرا مردمان زرتشتی، یهودی، مسیحی، بودایی و همچنین نژادهای گوناگونی مثل یونانی ها، رومی ها و چینی‌ها در این بندر ساکن بودند که نشان از بزرگی و بین المللی بودن بندری دارد که به مرکزیت یا هاب بنادر منطقه شناخته می شده است.

آثار تاریخی نشان می دهد بندر بین‌المللی سیراف از روم و یونان گرفته تا آفریقا و چین روابط تجاری گسترده ای داشته است اما همه تمدن و شکوه و رونق سیراف در زمین لرزه ای که از مرگبارترین حوادث تاریخ بوده و ۷ روز تداوم داشته نابود و ناپدید شد. این حادثه در سال ۳۶۷ هجری قمری اتفاق افتاد و سیراف را به تلی از خاک تبدیل کرد.

بندر بین‌المللی سیراف دارای ناخدایان خبره، عالمان فقیه و دانشمندان زیادی در علم، طب، نجوم و ادب داشته‌اند.

نام «سندباد بحری و سلیمان سیرافی» از دریانوردان معروف شهر تاریخی سیراف بوده‌اند بسیار بلند‌آوازه است. سندباد یک چهره داستانی کهن ساسانی است که از او به همراه لقب سندباد دریانورد یا سندباد بحری نام برده شده‌ است.

بندر بین‌المللی سیراف در بوشهر

منبع: اندیشکده آرمان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.