خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد عفو بین الملل از تبعیض مذهبی در زندان‌های بحرین در ایام محرم

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان عفو بین الملل گزارش داد: مدیریت زندان های بحرین طی ماه محرم کتاب های دینی و وسایل ضروری برای اقامه نماز که متعلق به زندانیان شیعه بوده را مصادره کرده اند.

سازمان عفو بین الملل در انتقاد از این اقدام در صفحه توییتر خود این رفتار را شکل دیگری از اشکال فشار و تبعیض مذهبی توسط سران بحرین دانست که هیچ ضروریت امنیتی ندارد.

لازم به ذکر است بعضی از زندانیان سیاسی در زندان های بحرین چند روز قبل از شروع ایام سوگواری ماه محرم به دلیل شرایط نامناسب انسانی و حیاتی زندان ها و همچنین ممانعت زندان بانان از احیای شعائر حسینی و برگزاری مراسم عزاداری اعتصاب غذا کردند.

رکورد میلیونی پخش زنده مجالس محرم در بحرین

از سوی دیگر پخش زنده مجالس محرم توسط بیش از ۳۰۰ حسینیه شبکه اجتماعی در بحرین، صدها هزار بیننده را از داخل و خارج این کشور جذب کرده و آمار مشاهده مراسم های سوگواری را به رکورد میلیونی رساند.

حسینیه ها و علمای بحرین به دلیل محدودیت های بی اساس ایجاد شده توسط رژیم آل خلیفه به بهانه شیوع ویروس کرونا، برای احیای محرم و برپایی مجالس به گزینه «پخش زنده مراسم ها در شبکه های اجتماعی» روی آوردند که باعث افزایش شدید بارگذاری و تعدد مجالس از یک سو و استقبال بی سابقه مردم و آمار صعودی تعداد مشاهده ها از سوی دیگر مواجه شد که به بیش از یک میلیون مشاهده هم رسیده است.

طبق آمار بیش از ۳۰۰حسینیه در بحرین پخش زنده داشته اند.

منبع: ابنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.