خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش تند مولوی عبدالحمید به اقدام نشریه شارلی ابدو: اهانت به مقدسات تروریست‌پروری است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم اسلام (ص) سبب تقویت افراط‌گرایی و تروریسم در جهان می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: هیچکدام از تمدن‌ها و قوانین جهان به بشر آزادی مطلق ندادند که افراد به بهانۀ «آزادی» به دیگران اهانت کنند و آزادی واقعی و اصلی آن است که به بشریت اهانت صورت نگیرد.
وی تصریح کرد: آزادی‌ که در آن احساسات بیش از یک‌و نیم‌ میلیارد مسلمانان و سایر انسان‌های آزاده جهان جریحه‌دار شود آزادی نیست و چنین آزادی‌ هم محکوم است.
عبدالحمید ادامه داد: همان‌طور که مسلمانان اجازه ندارند به مقدسات هیچ‌یک از ادیان سماوی و غیرسماوی اهانت کنند و قرآن مجید نیز مسلمانان را حتی از اهانت به بت‌ها و معبودان باطل برحذر داشته نباید به دیگران هم اجازه داده شود به قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص) و سایر مقدسات مسلمانان اهانت کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان تأکید کرد: اهانت به مقدسات به‌نوعی تروریست‌پروری و برخلاف امنیت جهان و امنیت کشورهایی است که این اهانت‌ها در آن کشورها صورت می‌گیرند.
مولوی عبدالحمید ضمن ابراز نگرانی از تشدید مجدد کرونا در بعضی نقاط کشور عموم مردم را به رعایت توصیه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها توصیه کرد.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.