خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۸ واقعیت در مورد کاتولیک‌ ها و سیاست در آمریکا

با توجه به نظر سنجی مرکز تحقیقات پیو، ۶۴ درصد از کاتولیک های سفید در انتخابات سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند در حالی که ۷۸ درصد از کاتولیک های اسپانیولی به کیلینتون رای داده بودند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، هر یک از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از سال ۲۰۰۴ میلادی، حداقل یک نامزد کاتولیک را در یکی از شانس های حزب اصلی به نمایش گذاشته ‌است. اما اگر جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات، در ماه نوامبر پیروز شود، او دومین فردکاتولیک خواهد بود که بیشترین قدرت را در اختیار خواهد داشت. جان اف. کندی اولین پیروزی کاتولیک ها در سال ۱۹۶۰ بود.

«جو بایدن» به طور صریح درباره عقاید شخصی اش در زمینه مبارزات انتخاباتی صحبت می کند و اعتقادات و ایمان او موضوع اصلی در مجمع ملی اخیر حزب دموکرات است. با این حال، وجود یک نامزد کاتولیک در یک حزب، تضمینی برای حمایت رای دهندگان کاتولیک نیست. کاتولیک‌ها، که تقریباً یک پنجم جمعیت را تشکیل می‌دهند و حتی در مورد موضوعاتی که کلیسای کاتولیک موضع مشخصی اتخاذ کرده‌است، طیف متنوعی از تفکرات سیاسی را دارند.

۸ واقعیت در مورد کاتولیک ‌ها و سیاست در آمریکا

۱. کاتولیک‌ها از نظر سیاسی دارای انشعاباتی هستند؛ حدود نیمی از رای دهندگان ثبت‌نام‌شده کاتولیک، خودشان را به عنوان جمهوریخواه توصیف می‌کنند و یا معتقدند که به سمت حزب جمهوریخواه متمایل شده‌اند، در حالی که با توجه به نظرسنجی‌های انجام‌شده در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مرکز تحقیقات پیو، تقریباً همان میزان، یعنی (۴۷ درصد) به حزب دموکرات شناخته می شوند و یا تعلق به حزب دموکرات دارند.

کاتولیک‌ ها و سیاست در آمریکا

۲. در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، رای دهندگان کاتولیک بین نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به صورت چرخشی رفت و برگشت داشته اند.

بر اساس بررسی آراء معتبر توسط مرکز تحقیقات پیو، (یعنی هیات رئیسه نمایندگان گرایش-های دینی آمریکا (ATP) که با پرونده‌های رای دهندگان هماهنگی داشتند)، در سال ۲۰۱۶، ۵۲ درصد از کاتولیک‌ها از دونالد ترامپ حمایت کردند در حالی که ۴۴ درصد به هیلاری کلینتون دموکرات رای دادند. همچنین، بر اساس نتایج آراء،کاتولیک‌ها به طور محدود از حزب جمهوری‌خواه، جرج دبلیو بوش در مقابل جان کری دموکرات در سال ۲۰۰۴ حمایت کردند.

در سال ۲۰۰۸، کاتولیک ها، باراک اوباما را در مقابل جان مک کین جمهوری خواه را با تفاوت ۵۴ درصد به ۴۵ درصد انتخاب کردند و در نیمه دوم انتخابات در سال ۲۰۱۲، (یعنی زمانی که اوباما، میت رامنی را شکست داد)، و در سال ۲۰۰۰ (زمانی که بوش الگور دموکرات را شکست داد) آراء آنها، به طور کلی، نزدیک به نصف تقسیم شد.

مقایسه گرایش سیاسی کاتولیک‌های سفید و کاتولیک‌های اسپانیایی ها

۳. کاتولیک‌های سفید و کاتولیک‌های اسپانیایی از نظر سیاسی بسیار متفاوت هستند؛ نزدیک به شش نفر از هر ده نفر از رای دهندگان ثبت شده کاتولیک سفید پوست (۵۷ درصد)، جمهوریخواه و یا متمایل به حزب جمهوریخواه شناخته شدند که نشانه تغییر جهت بزرگی از سال ۲۰۰۸ است که در آن زمان، از هر ده نفر، چهار نفر (۴۱ درصد) از حزب جمهوریخواه حمایت می کردند.

در ضمن، بیشتر رای دهندگان کاتولیک اسپانیولی (۶۸ درصد) به عنوان دموکراتها یا متمایل به دموکرات ها (سهمی که در دهه گذشته نسبتا ثابت مانده است) شناخته می شوند. (بر اساس اطلاعات جمع-آوری شده از سال¬های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، دو سوم رای دهندگان ثبت نام شده کاتولیک سفید پوست هستند در حالی که یک چهارم اسپانیولی هستند).

۴. دیدگاه کاتولیک ها در مورد ترامپ به روشنی به نژاد و قومیت تقسیم شده است.

در یک نظر سنجی که در اواخر جولای و اوایل ماه آگوست – در میان موج کرونا ویروس در آمریکا- انجام شد، ۵۴ درصد از کاتولیک های سفید معتقد بودند که به طور کلی آنها عملکرد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور تایید می کنند، اما ۶۹ درصد از کاتولیک های اسپانیولی گفتند که آنها با شیوه اداره امور توسط ترامپ مخالف هستند. و ۵۹ درصد از رای دهندگان ثبت شده کاتولیک سفید گفتند که آنها به ترامپ رای خواهند داد یا به این ترتیب اگر انتخابات امروز برگزار شود – در میان رای دهندگان ثبت شده کاتولیک اسپانیولی – ۶۵ درصد گفتند که آنها امروز به بایدن رای خواهند داد.

8 واقعیت در مورد کاتولیک‌ ها و سیاست در آمریکا

با توجه به نظر سنجی مرکز تحقیقات pew از رای دهندگان معتبر که در آن زمان ثبت شده است، یک اختلاف مشابه در انتخابات اخیر وجود داشت که ۶۴ درصد از کاتولیک های سفید در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند در حالی که ۷۸ درصد از کاتولیک های اسپانیولی به کیلینتون رای داده بودند.

۵. زمانی که این مساله به مسائل سیاست خاص مربوط می شود، کاتولیک ها غالبا با حزب سیاسی خود متحد می شوند تا با آموزه های کلیسا

بر اساس مطالعات و بررسی ها در سال ۲۰۱۹، به عنوان مثال؛ در مساله سقط جنین، ۷۷ درصد از دموکرات و بزرگسالان کاتولیک علاقمند به دموکرات معتقد بودند که آنها فکر می کنند سقط جنین باید در همه موارد قانونی باشد. در حالی که ۶۳ درصد از کاتولیک های جمهوریخواه و جمهوری خواه علاقمند به کاتولیک معتقدند که سقط جنین باید در همه موارد، غیر قانونی باشد. این شکاف علی رغم مخالفت رسمی کلیسای کاتولیک با سقط جنین وجود دارد.

بر اساس یک بررسی جداگانه در سال ۲۰۱۹، ۹۱ درصد از دموکرات های کاتولیک، مخالف گسترش دیوار در امتداد مرز بین آمریکا و مکزیک هستند، در حالی که ۸۱ درصد از جمهوریخواهان کاتولیک تمایل دارند که این دیوار ایجاد شود. نخستین کنفرانس آمریکایی اسقف های کاتولیک، طرح ترامپ برای ساخت چنین دیواری را محکوم کرد و پاپ فرانسیس توضیح داد که هوس ساخت یک دیوار مرزی یک خواست «غیر مسیحی» است.

این تفاوت ها، یک دو قطبی سیاسی عمومی در میان مردم آمریکا را نشان می دهد.

۶. کاتولیک ها، مانند اعضای بسیاری از گروه های مذهبی دیگر، الزاما، پیگیر این نیستند که رئیس جمهور باورها و اعتقادات مذهبی اش را به اشتراک بگذارد، اما آنها خواهان یک رئیس جمهور هستند که معنوی زندگی کند و زندگی اخلاقی داشته باشد.

بر اساس بررسی های ماه فوریه سال۲۰۲۰، در حدود شش نفر از ده نفر کاتولیک (۶۲ درصد) معتقدند که برای آنها خیلی مهم است که رئیس جمهوری داشته باشند که زندگی شخص او معنوی باشد و زندگی اخلاقی داشته باشد. و این دیدگاه با سهم مشابهی از کاتولیک های سفید و کاتولیک های اسپانیولی به اشتراک گذاشته شده است.

تنها ۱۴ درصد از کاتولیک ها ابراز می کنند که برای آنها خیلی مهم است که رئیس جمهوری داشته باشند که اعتقادات مذهبی خودش را به اشتراک بگذارد، هر چند که کاتولیک های اسپانیولی دوبرابر احتمال دارد که مشابه کاتولیک های سفید به این مطلب باور داشته باشند. (بین ۹ درصد تا ۲۲ درصد).

۷. کاتولیک ها، نهادهای مذهبی را نیروهای سودمندی در جامعه می دانند اما اکثریت مشخصی می گویند که کلیسا و دیگر نهادهای مذهبی باید از سیاست، دوری کنند.

بر اساس بررسی های سال ۲۰۱۹، حدودا از هر شش نفر از ده نفر کاتولیک، (۶۲ درصد) عقیده دارند که کلیساها و سایر اماکن عبادی باید از سیاست دوری کنند. در حالی که ۳۷ درصد می گویند که کلیساها باید نظراتشان را در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی مهم به صورت به روز بیان کنند. در حدود سه چهارم کاتولیک های آمریکایی (۷۶ درصد) معتقدند که کلیسا نباید کاندیداهای ریاست جمهوری را که انتخاب می شوند را تایید کنند.

۸. حمایت متعصبانه مذهبی کاتولیک ها از این که چگونه و چه میزان ترامپ و بایدن مذهبی هستند.

با توجه به تحقیقی که در ماه فوریه سال ۲۰۱۰ منتشر شد، به طور کلی، در حدود شش نفر از ده نفر کاتولیک ها (۵۹ درصد) معتقدند که آنها فکر می کنند بایدن بسیار مذهبی است.

کاتولیک های سفید و اسپانیولی، دیدگاه های مشابهی از دینداری بایدن دارند، اما کاتولیک های دموکرات (۷۲ درصد) به احتمال زیاد در مقایسه با کاتولیک های جمهوریخواه (۴۶ درصد) معتقدند که بایدن دینداری کمتری دارد.

در کل، کاتولیک های کمتری می گویند که ترامپ حداقل تا حدی مذهبی است، هر چند که شکاف بین جمهوری خواهان و دموکرات ها در مورد این سوال (مساله) زیاد است. (۱۰ تا ۶۳ درصد)

منبع: مرکز تحقیقات پیو

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. امیر حسین می گوید

    واقعیت های جالبی است که از نظر سیاسی برنامه ای برای تاثیرگذاری بر مسلمانان آمریکا نداریم.