خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تبریک نماینده مسیحیان ارمنی تهران بمناسبت سالروز استقلال ارمنستان/ پیام نخست وزیر ارمنستان به ارمنیان جهان

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی روز استقلال جمهوری ارمنستان را تبریک گفت

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آرا شاوردیان نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس شورای اسلامی، در پیامی فرارسیدن سالروز استقلال جمهوری ارمنستان را به مردم این کشور تبریک و ابراز امیدواری کرد که با عنایت به پیوندهای مشترک فرهنگی و تاریخی میان دو کشور ایران و ارمنستان و ظرفیت های فراوان موجود، شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در تمامی زمینه ها باشیم.

پیام نخست وزیر ارمنستان به ارمنیان جهان

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز به مناسبت ۲۱سپتامبر، روز استقلال این کشور پیامی خطاب به مردم ارمنستان و ارمنیان جهان منتشر نموده که در آن پس از تبریک اعلام کرده است؛

۲۹سال پیش در چنین روزی مردم ما با شرکت در همه پرسی، استقلال جمهوری ارمنستان را تأیید نمودند؛ ۲۱سپتامبر ۱۹۹۱ یکی از وقایع تاریخ مردم ما است که درسال ۱۹۸۸ آغاز گردید.

نتایج همه پرسی اراده داشتن حکومت مستقل دموکراتیک مردم ارمنی را به تمام جهان اعلام کرد. در ۲۹ سال گذشته، همه باهم به مصائب گوناگون، جنگ، دشواری های اجتماعی، مهاجرت، انتخابات تقلبی، ۲۷اکتبر، فشارهای سیاسی،۱مارس، نا امیدی و وضعیت بحرانی روبرو بوده ایم‌.

استراتژى ارمنستان براى سى سال آینده

اما تمامی این دشواریها، نتوانستند مردم ما را مایوس نمایند. انقلاب مخملی بدون خشونت و مردمی سال ۲۰۱۸، گویای خوشبینی، قاطعیت شهروندی واراده قوی مردم ارمنی برای داشتن حکومتی مستقل، آزاد، و نیرومند بود. حکومت مستقل و آزاد همچنین جاودانگی این حکومت محور برنامه ملی مردم ارمنی میباشد و باید تمام توان خودرا درراه خدمت به این برنامه متمرکز نماییم.

هموطنان عزیز، امروز برنامه استراتژی اصلاح ارمنستان تا سال ۲۰۵۰ را منتشر خواهم کرد، که این نه فقط یک سند انعطاف ناپذیر، بلکه راهکاری است برای بررسی و تبیین عملی کردن تصورات، اهداف ،راه رسیدن به این اهداف ونیز کنترل این عملیات.

پیام نخست وزیر ارمنستان به مناسبت سالروز استقلال جمهوری ارمنستان

پاشینیان سپس با اشاره به اینکه، ما نمیتوانیم تا سال ۲۰۵۰ منتظر بمانیم، تاکید نمود: ما از همین امروز باید شروع به طرح و اجرا ایجاد ارمنستان ۲۰۵۰‌باشیم. وی درپایان پیام خود اعلام کرد: اطمینان دارم که درراه ایجاد شرایط عالی وبنیادی برای ارمنستان و مردم ارمنی، همه ما از اراده، همبستگی و عقلانیت کافی برخوردار می باشیم این موضوع، رسالت نسل ما است، و آن را همه با هم به واقعیت تبدیل خواهیم کرد.

فراوری: ردنا (ادیان نیوز)
منابع: آراکس نیوز و رادیو ارمنی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.