خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توجیهی غیر قابل قبول برای رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی

نویسنده: احمد اسماعیلی

ردنا (ادیان نیوز) – برخی ها علت گرایش کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت رژیم صهیونیستی را به ایران ربط داده و آن را نتیجه فاصله گرفتن کشورهای اسلامی با یکدیگر عنوان کرده اند. نمی توان منکر اختلاف میان جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس شد، اما اینکه این اختلاف باعث شده این کشورها به سمت اسرائیل سوق پیدا کنند تحلیلی اشتباه و نادرست است.

اگر رابطه ایران و آن کشورها ایده آل می بود بازهم به دلیل زیاده خواهی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مانند امارات و بحرین، این رابطه ننگین شکل می گرفت زیرا حکام این کشورها به منظور حفظ قدرت خود لازم میدانند با تمام کشورها رابطه برقرار کنند حتی با اسرائیل کودک کش که هزاران مسلمان بی گناه فلسطینی را به شهادت رسانده است.

اگر این کشورها نظام دیکتاتوری و شاهنشاهی نمی داشتند، مانند ترکیه و پاکستان عمل می کردند و دست به سمت رژیمی که روزانه خون ده ها مسلمانان را بر زمین می ریزد، دراز نمی کردند.

تنها علت ارتباط کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی را می توان ترس حاکم شدن دموکراسی و مردم سالاری در کشورشان عنوان کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.