خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«آزادی بیان» توجیهی برای اهانت به پیامبران الهی نیست

اسقف آنتونیوس مالوف:

اسقف آنتونیوس مالوف در دیدار یا رایزن فرهنگی کشورمان در یونان در پی اهانت به مقدسات مسلمانان گفت: بی حرمتی به پیامبران الهی با توسل به آزادی بیان به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مهدی نیکخواه قمی رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در یونان با حضور در کلیسای آگیون اکیندینون با اسقف آنتونیوس مالوف، اسقف منطقه آگیون آنارگیرون آتن دیدار و در خصوص روابط بینادینی و احترام به بزرگان ادیان بحث و تبادل نظر کردند.

اسقف آنتونیوس مالوف در بخشی از گفتگوی خود اظهار داشت: به نظر من رایزن فرهنگی نقش مهمی بخصوص درباره کشوری مانند ایران که اینچنین با شایعه پراکنی سعی در نشان دادن تصویری سیاه از آن دارند، ایفا می کند. من امیدوارم که شما بتوانید در طول مدت خدمت خود تصویری درست و واقعی از کشور خود به یونانیان نشان دهید.

همواره عاشق ایران بوده و هستیم

وی افزود: با رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در آتن ارتباطات خوبی داشتیم و توانستیم مابین اسلام و مسیحیت ارتدکس شرقی روابط مستحکمی ایجاد کنیم. این نکته که ایران از کشورهای خاورمیانه که تحت ظلم بوده و هستند نظیر سوریه، فلسطین، غزه، لبنان، یمن و … حمایت کرده ام .من هم به دلیل اینکه اصلیتی سوری دارم از دولت ایران متشکرم و ما همواره عاشق ایران بوده و هستیم.

در ادامه رایزنی فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از اسقف مالوف برای قبول این دیدار، و دید گاه روشن ایشان در خصوص جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاراتی به نقش سازنده ایران و محور مقاومت در منطقه، به تشریح نقش سردار عزیز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در این خصوص پرداخت.

وی در ادامه، به اهمیت احترام به رهبران ادیان الهی پرداخت و گفت: اینکه ما در ایران بیش از ۳۰۰ کلیسا داشته و هر یک از اقلیت های دینی در ایران دارای نماینده ای در مجلس شورای اسلامی هستند خود نشان دهنده عمق و ریشه قبول و آزادی ادیان دیگر در ایران است. رهبر ما همواره بر احترام به سایر ادیان تاکید داشته و این امر را بر هر مسلمانی ضروری می داند.

دیدار اسقف آنتونیوس مالوف با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان
دیدار اسقف آنتونیوس مالوف با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان

نیکخواه قمی درادامه، ترجمه یونانی بیانات مقام معظم رهبری در محکومیت نشریه فرانسوی را به اسقف مالوف داد و اظهار داشت: ما بر این باوریم که تمامی ادیان الهی یک هدف و یک آرمان دارند و آن هم سعادت و خیر بشریت است که هر کدام نیل به این هدف واحد را از طرق مختلف می پیمایند.

بنابراین، بی حرمتی به پیامبران الهی با توسل به آزادی بیان به هیچ وجه قابل توجیه نیست. در پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب، این گناه نشریه فرانسوی بزرگ و نابخشودنی دانسته شده و سیاستهای عمیقا ضد اسلامی صهیونیست ‌ها و دولتهای استکباری عامل این‌گونه حرکتهای دشمنانه عنوان شده که هر چند یکبار بروز می‌یابد.

اقدام وقیحانه «شارلی ابدو» دور از هر نوع آیین و باوری است

در ادامه، آنتونیس مالوف ضمن تقبیح این اقدام زشت نشریه فرانسوی داشت و این حادثه را به شدت محکوم و این حرکت را غیر انسانی و دور از هر نوع آیین و باوری دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: اینکه نشریه ای در فرانسه به پیامبر اسلام توهین کرده قطعا کاری ناپسند است اما همانطور که رهبر شما در پیامشان گفته اند،  این نکته را هم باید در نظر داشت که این اتفاق با هدایت صهیونیست ها رخ می دهد. نقشه صهیونیست ها کاملا واضح و دشمنی آنها با ادیان ابراهیمی روشن است.

مالوف در ادامه افزود: متاسفانه دولت فرانسه بدون محکوم کردن این موضوع همچنان اجازه فعالیت به این روزنامه را می دهد. ای کاش در کشورهای غربی حقوق اقلیت های دینی رعایت می شد، توهین به ادیان دیگر بدون شک هیچ جایگاهی در دین مسیحیت ندارد.

درپایان رایزن فرهنگی کشورمان، خواستار ارتباطات گسترده تر جهت برگزاری گفتگوهای بین دینی شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.