خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراف سربازان میانماری به پاکسازی قومی مسلمانان

این نظامیان در خارج از میانمار گفتند که آنها در سال ۲۰۱۷ دستور داشتند که برای قتل و تجاوز آزاد هستند.

۰به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دو سرباز ارتش میانمار برای اولین بار جنایات ارتش این کشور علیه اقلیت مسلمان روهینگیا را تایید کردند. این نظامیان در خارج از میانمار گفتند که آنها در سال ۲۰۱۷ دستور داشتند که برای قتل و تجاوز آزاد هستند.

سازمان غیردولتی Fortify Rights می گوید که این شهادت که ادعا می کند مردان ، زنان و کودکان در گورهای دسته جمعی دفن شده اند ، می تواند به عنوان شواهدی از جنایات علیه بشریت در دادگاه جنایات جنگی (ICC) مورد استفاده قرار گیرد.

گروه حقوقی گفت که این دو سرباز ماه گذشته از کشور فرار کردند و گفته می شود که در بازداشت این دادگاه در شهر لاهه هلند هستند.

دولت میانمار مرتباً اتهامات نسل کشی علیه اقلیت مسلمان را رد می کند.

سازمان ملل متحد می گوید از زمان سرکوب سال ۲۰۱۷ ارتش پس از حملات ارتش نجات روهینگیا (ARSA) در سال گذشته ، حداقل ۱۰ هزار نفر کشته و بیش از ۷۰۰ هزار نفر از ایالت راخین فرار کرده اند.

گفته می شود هزاران زن و دختر روهینگیایی مورد تجاوز قرار گرفتند و بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ حدود ۲۰۰ روستای روهینگیا با خاک یکسان شدند.

منبع: شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.