خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رسوایی مالی؛ سلب امتیازات کاردینال بانفوذ واتیکان از سوی پاپ

همزمان با استعفای کاردینال بانفوذ واتیکان، پاپ تمام امتیازات کاردینالی او را سلب کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پنج‌شنبه شب ۲۴ سپتامبر در کمال ناباوری واتیکان اعلام کرد که پاپ فرانسیس، هم‌زمان با پذیرش استعفای جووانی آنجلو بچو، کاردینال واتیکان او را از پستش به عنوان رییس جمع قانون‌گذاری برکنار کرده است.

به گزارش دویچه وله پاپ همچنین تمام حقوقی را که این کاردینال ایتالیایی ۷۲ ساله به عنوان نماینده کلیسای کاتولیک داشت و با شآن کاردینالی مرتبط است از او سلب کرد. دلیل این برکناری رسما اعلام نشده است.

کاردینال‌ها در کلیسای کاتولیک در حقیقت مشاوران نزدیک پاپ هستند و رهبر کلیسای کاتولیک را انتخاب می‌کنند. اینکه یک کاردینال تمام حقوق و امتیازهایی را که با این پست مرتبطند از دست بدهد، اتفاق بسیار نادری در کلیسای کاتولیک است.

جووانی آنجلو بچو در سپتامبر ۲۰۱۸ از سوی پاپ فرانسیس به عنوان کاردینال برگزیده شد. او را به عنوان مشاور نزیک پاپ می‌شناختند. او پیشتر به مدت هفت سال معاون دبیرخانه رسمی واتیکان و در این سمت مسئول تمام پرسنل مرکزی و امور مالی بود.

پیش زمینه برکناری بچو، کاردینال واتیکان می‌تواند مشارکت او در معاملات مشکوک واتیکان باشد؛ دادستانی واتیکان از سال ۲۰۱۹ به دلیل خرید یک پروژه لوکس ساختمان‌سازی در لندن در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ علیه او در حال تحقیق است. این معامله میلیون‌ها ضرر برای واتیکان به بار آورد.

رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند که احتمالا اعضای خانواده بچو نیز در این اتهامات مالی مشارکت داشته‌اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.