خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه هیأت مدیره انجمن کلیمیان تهران در خصوص برگزاری مراسم روز مقدس کیپور

هیأت مدیره انجمن کلیمیان تهران به مناسبت روز مقدس کیپور بیانه ای صادر کرد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هیأت مدیره انجمن کلیمیان تهران به مناسبت روز مقدس کیپور بیانه ای صادر کرد که متن آن به شرح است:

به اطلاع همکیشان عزیز می‌رساند با توجه به فرمان توراتنو هقدوشا مبنی بر لزوم حفظ سلامتی از یک سو، و از سویی دیگر، وضعیت موجود و فراگیرتر شدن ویروس کوید ۱۹، هیأت مدیره انجمن کلیمیان تهران ضمن آروزی قبولی تعنیت و تشووای جماعت محترم، پس از بررسی شرایط موجود و رایزنی‌های گوناگون با افراد ذی‌صلاح، موارد ذیل را در خصوص برگزاری تفیلای روز مقدس کیپور به صورت جماعتی به اطلاع همکیشان ارجمند می‌رساند:

۱. طی چند روز اخیر و برگزاری برخی تجمعات، متاسفانه موارد ثبت مبتلا به ویروس در جامعه افزایش چشمگیری پیدا کرده است. بدیهی است هر فرد مومن به آموزه‌های جاودان یهودیت، خود را پایبند به حفظ سلامتی خویش و صد البته سلامتی دیگران دانسته و در این خصوص، اقدامات مقتضی را با نهایت دقت انجام می‌دهد.

۲. پرواضح است مشاهده افزایش آمار مبتلایان، نشان بر عدم رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی در این مدت می‌باشد. لذا انجمن کلیمیان تهران خود را موظف می‌داند در این خصوص هشدارهای لازم و ضروری را خدمت جماعت محترم یادآوری نماید.

۳. هر فردی که با علائم سرماخوردگی (نظیر سرفه، عطسه، تب و …) یا بدون ماسک در کنیسا حضور پیدا کند، در چنین روز سرنوشت‌ساز و باارزشی، مسئولیت جان و سلامتی افراد دیگر را به گردن خود خواهد انداخت.
۴. افراد مسن، کودکان و بانوان از ورود به کنیسا جدا خودداری نمایند.

۵. زمان قرائت تفیلا و تورا و همچنین زمان فروش میصواها، تا حد امکان کاهش یابد.

۶. تنها باید از یک‌چهارم ظرفیت کنیساها استفاده شود. مسئولین هر کنیسا موظف هستند از ورود افراد بیشتر جلوگیری نمایند و هیچ فردی حق اعتراض به مسئول کنیسا را نخواهد داشت (انتخاب کنیساهای خلوت‌تر، به شرط عدم تخطی از فرامین روز مقدس کیپور پیشنهاد می‌شود).

۷. از ورود افراد بدون ماسک جدا جلوگیری به عمل آورده شود.

۸. هنگام حضور در کنیسا، تا حد امکان از لمس اشیایی که به خصوص قابلیت استفاده به صورت مشترک دارند، خودداری شود (استفاده از سیدور شخصی توصیه می‌شود. گفتن براخای شِحِخیانو نیز نیازی به آغوش گرفتن سِفِر تورا ندارد).

۹. در هنگام بیرون آوردن سِفِر تورا، تجمعی شکل نگیرد.

۱۰. باز بودن کلیه پنجره‌ها الزامی است. برگزاری مراسم در فضای باز با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی، انتخاب ارجح می‌باشد. در چنین شرایطی جماعت محترم باید دقت کنند تا از ایجاد هر گونه مزاحمت برای همسایگان (به عنوان مثال قرائت تفیلا با صدای بلند) جدا خودداری به عمل آورند.

۱۱. خاطرنشان می‌سازد تشکیل هر گونه تجمع در منازل برای برگزاری مراسم تفیلا، خطر انتقال ویروس را به شدت افزایش می‌دهد.

۱۲. کنیساها باید ذخیره مناسبی از مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در اختیار داشته باشند.

در چنین ایام باشکوه و مقدسی، بیش از هر زمان دیگر به الطاف بی‌کران و لایتناهی قادر مطلق، معتقد، پایبند و امیدواریم.

روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.